Challenge us
menu

5 redenen om in de zomer(vakantie) te gaan User testen

UX en CRO

De zomer is een tijd van ontspanning en vakanties voor velen. Hoewel het misschien niet het eerste moment is waarop je aan user testen denkt, biedt de vakantieperiode juist een waardevolle kans. Want juist in de zomerperiode aandacht besteden aan gebruiksonderzoek om je digitale product, dienst of platform te verbeteren biedt allerlei voordelen. In dit artikel vind je vijf redenen waarom user testen in de zomer een slim idee is.

1. Vrije tijd
Tijdens de zomer zijn mensen meer ontspannen en hebben ze vaak meer vrije tijd. Dit maakt het gemakkelijker om deelnemers te vinden die willen meewerken aan je gebruikerstest. Profiteer van deze beschikbaarheid en verzamel waardevolle feedback om je website of platform te verbeteren.

2. Capaciteit
In de zomerperiode zijn veel collega's met vakantie en ligt het werktempo vaak wat lager. Dit betekent natuurlijk niet dat je helemaal stil moet staan. Gebruikerstesten vergen meestal weinig capaciteit van je team, waardoor je dit project juist in de zomer kunt laten doorgaan zonder al te veel belasting voor je team.

3. Voorbereiding op het najaar
Het proces van het werven van respondenten tot het analyseren en opleveren van resultaten kan zeker vier tot zes weken in beslag nemen. Door tijdens de zomer te beginnen met gebruikerstesten, kun je direct na de vakantie aan de slag met de resultaten. Als je wacht tot na de vakantie, vertraag je het proces en duurt het langer voordat je kunt profiteren van de inzichten.



4. Input voor andere projecten
Een gebruikerstest levert gemiddeld 30 tot 50 concrete optimalisaties en inzichten op. Deze bevindingen zijn niet alleen waardevol voor het verbeteren van je huidige project, maar ook voor toekomstige projecten. Begrijp hoe jouw klanten jouw website ervaren en gebruik deze kennis om nieuwe projecten te informeren en te verbeteren.

5. Snel voordelen benutten
Door direct na de vakantie met de resultaten aan de slag te gaan, profiteer je de rest van het jaar nog van de optimalisaties die voortkomen uit de gebruikerstest. Je zet de verbeteringen meteen in gang en geniet van de voordelen gedurende de hele periode.

Door gebruikerstesten in de zomer uit te voeren, benut je de beschikbare tijd, capaciteit en input voor verdere ontwikkeling. Het is een strategische keuze die jouw website of platform een voorsprong geeft. Mis deze kans niet en begin vandaag nog met het plannen van je zomerse gebruikerstest! Heb je hier hulp bij nodig? Het Adwise UX Lab is voorzien van alle slimme technieken en faciliteiten om optimaal te user testen. Klik voor meer informatie op de button hieronder. 

 

Marten Kracht

User testen in het Adwise UX Lab?

Ontdek de mogelijkheden!.

Meer informatie

Don't miss out!

Ontvang inspiratie, trends, stories, events en veel meer direct in je mailbox..

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24