Zoekmachine adverteren dat bijdraagt aan succes
Van handmatig campagnemanagement naar geautomatiseerde campagnes.
De afgelopen jaren zijn er grote ontwikkelingen geweest op het gebied van zoekmachine adverteren (SEA). Door technologieën als artifical intelligence (AI) en machine learning (ML) worden de campagne opzet, landingspages, bidding, keyword- en doelgroeptargeting steeds meer geautomatiseerd. We zien een shift in werkzaamheden van handmatig campagnemanagement naar verdere automatisering van SEA campagnes. De focus komt meer te liggen op datamanagement, strategie, meetbaarheid, attributie en het bepalen van de juiste doelen.
Wij geloven in de juiste samenwerking tussen technologie/tools en de PPC (Pay Per Click) marketeer. De combinatie tussen mens en machine maakt het verschil. Eén van onze belangrijkste rollen als PPC marketeer is om de machine learning algoritmes te voorzien van de juiste data. Daarnaast wordt vaak vergeten dat een belangrijk onderdeel van succesvolle PPC campagnes de ad creative is. De PPC marketeer kan het best de waardepropositie vertalen naar teksten die de doelgroep aanspreekt.