Challenge us
menu

Performance Strategy

De basis voor een nieuwe of verbeterde kanalenstrategie.

Performance Strategy

De basis voor een nieuwe of verbeterde kanalenstrategie.

Performance Strategy & Execution

Future-proof your business..

Groei realiseren, performance-doelstellingen formuleren en vervolgens concrete acties bepalen die je de goede richting in helpen. Met de juiste doelstellingen, optimale channel-mix, data en creativiteit zorgen we voor succes. 

Data, tech en creativiteit zijn de komende jaren de belangrijkste onderdelen van je performance-strategie. Bepaal op basis van data wie jouw belangrijkste klant is, hoe jij je onderscheidt op technisch vlak en wees creatief in je boodschap!

We helpen je graag verder Neem contact op

Key Challenges

Performance Strategy..

Key Challenges

Performance Strategy..

Hoe vertalen we onze business-doelstellingen naar online-marketingdoelstellingen?
We helpen je graag!

Key Challenges

Performance Strategy..

Key Challenges

Performance Strategy..

Hoe kiezen we voor komend jaar de juiste channel-mix voor onze doelstellingen?
We helpen je graag!

Key Challenges

Onze visie op essentiële onderdelen die vandaag de dag spelen.

Data-driven marketing

De performance van je kanalen is afhankelijk van de juiste voeding (tagging / pixeling) van je channels. Dit moet op strategisch niveau kloppen: stuur je op omzet, winst of bijvoorbeeld customer lifetime value? Door deze data inzichtelijk en meetbaar te maken binnen dashboarding en tagging zorg je dat jouw performance strategie directe impact heeft op business resultaten.

Branding versus performance

Het creëren van de juiste de synergie tussen kanalen (channelmix) en het up-to-date houden bij veranderingen in het landschap/gedrag is een uitdaging. Wat is de impact van branding-campagnes op jouw omzet of leads? Past het attributiemodel dat je nu gebruikt wel bij jouw customer journey, of kennen we kanalen aan het begin van de funnel te weinig waarde toe? Moet ik wel op zoektermen adverteren waarop je doelgroep je organisch goed vindt? Door dit vanuit data analyses, modelling en testing inzichtelijk te maken krijg je de antwoorden die gelden voor jouw organisatie

Personalisatie & creativiteit

Consumenten worden dagelijks overspoeld met marketinguitingen. Het is daarom cruciaal om grip te houden op wat jouw doelgroep in welke fase te zien krijgt. Dit doen we door de klant te herkennen, segmenteren en zijn journey te personaliseren met creatieve messaging. Dit doen we met slimme messaging via marketing automation, website personalisatie met een customer data platformen en segmentatie binnen advertising channels. Zo zorgen we maximaal impact van jouw marketing.

Cookie-less & first party data

Met het verdwijnen van third party cookies neemt het belang van het verzamelen van jouw eigen (first party) data toe. Dit heeft invloed op wat je kunt meten, op de frequentie van campagnes, maar ook op het targetten van de juiste doelgroep. We zorgen ervoor dat jouw tagging en measurement up-to-date is volgens de nieuwste technieken, maar we denken ook na over de lange termijn. Welke data hebben we nu tot onze beschikking en hoe zorgen we ervoor dat we slimmer data gaan verzamelen!

Klantsegmentatie & targeting

Steeds meer marketing platformen draaien op automation en algoritmes. Daarbij is het belangrijk om zelf grip te houden op jouw klanten en hun waarde. Door middel van data analyses brengen we in kaart wie de waarde is van jouw klant en welke segmenten daarin bestaan. Dit doen wij door middel van data modellen zoals Recency Frequency Monetary (RFM), Cluster segmentatie of bijvoorbeeld churn prediction. Door de juiste strategie toe te passen op deze segmenten halen we meer waarde uit je nieuwe en bestaande klanten.

In-house of outsourcing

Het online marketing domein ontwikkelt zich sneller dan ooit. Er ontstaan steeds meer specialisaties en rollen binnen marketing teams. Daarbij is het essentieel om de juiste specialisaties en het kennisniveau te borgen. Door middel van in-house agency building doen wij een maturity scan van jouw team en maken een plan voor de toekomst. We voorzien in trainingen (Adwise Academy), recruitment (Wisepeople) of consultancy om te zorgen dat jij klaar bent voor de toekomst.

Data-driven marketing

Hoe creëer je een performance-strategie die impact heeft op je business-resultaten?.

De performance van je kanalen is afhankelijk van de juiste voeding (tagging / pixeling) van je channels. Dit moet op strategisch niveau kloppen: stuur je op omzet, winst of bijvoorbeeld customer lifetime value? Door deze data inzichtelijk en meetbaar te maken binnen dashboarding en tagging zorg je dat jouw performance strategie directe impact heeft op business resultaten.

Branding versus performance

Hoe vind je de juiste balans tussen performance en branding, maar ook tussen branded en non-branded content..

Het creëren van de juiste de synergie tussen kanalen (channelmix) en het up-to-date houden bij veranderingen in het landschap/gedrag is een uitdaging. Wat is de impact van branding-campagnes op jouw omzet of leads? Past het attributiemodel dat je nu gebruikt wel bij jouw customer journey, of kennen we kanalen aan het begin van de funnel te weinig waarde toe? Moet ik wel op zoektermen adverteren waarop je doelgroep je organisch goed vindt? Door dit vanuit data analyses, modelling en testing inzichtelijk te maken krijg je de antwoorden die gelden voor jouw organisatie

Cookie-less & first party data

Hoe verzamel je data en stuur je je kanalen aan in een privacy- & cookieless-wereld..

Met het verdwijnen van third party cookies neemt het belang van het verzamelen van jouw eigen (first party) data toe. Dit heeft invloed op wat je kunt meten, op de frequentie van campagnes, maar ook op het targetten van de juiste doelgroep. We zorgen ervoor dat jouw tagging en measurement up-to-date is volgens de nieuwste technieken, maar we denken ook na over de lange termijn. Welke data hebben we nu tot onze beschikking en hoe zorgen we ervoor dat we slimmer data gaan verzamelen! 

Hoe ziet een performance marketing proces eruit?

De stappen die we nemen.

Audit & Roadmap

Inventarisatie marketing model canvas + potentie van kanalen

Research

Haal kanaalinzichten op (wat werkt, waar liggen kansen)

Strategize

Op basis van de audit  bepalen we de strategie, roadmap, investering en doelstellingen.

Execute

Breng in de praktijk (performance marketing)

Optimize

Verbeter of innoveer strategie op basis van inzichten uit de werkelijkheid. 

Digital Marketing Strategists

Onze strategische denkers en doeners.

Joris Kroes Head of Performance Strategy / Senior Performance Strategist
Jens Ijland
Jens Ijland Marketing Analyst / Performance Strategist
Jan Visser Performance strategist
Daan Loohuis Head of Strategy / Senior Digital Strategist

Heb je vragen of wil je meer weten?

We helpen je graag verder.

#1 Fullservice Digital Agency 2021