Challenge us
menu

Google Penalty consult

Heb je een Google penalty ontvangen?

Pak de oorzaak van je bestraffing aan. Wij helpen je graag!.

Natuurlijk wil je altijd goed vindbaar zijn in de zoekresultaten? Zorg dan dat je de oorzaak van je Google penalty aangepakt wordt! Verbeter je website op de punten waarop je mogelijk gestraft wordt. Onze SEO consultants zijn ervaren in het aanpakken van Google penalty's en helpen je graag met een probleemanalyse en plan van aanpak.

Welke vragen beantwoordt het Google penalty consult?

Bij de analyse kijken we naar de oorzaak van de penalty. Vervolgens schrijven we een plan van aanpak om jouw penalty te verhelpen.

  • Wat is de oorzaak van het ontvangen van de Google penalty?
  • Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?
  • Hoe zorg ik ervoor dat Google mijn oplossingen oppakt?
  • Hoe voorkom ik in het vervolg een penalty door Google?

 

Wat is een Google penalty?

Overtreed je de richtlijnen van Google? Dan ontvang je hiervoor mogelijk een Google penalty. Net als in de sportwereld is een penalty een straf voor een overtreding. Maandelijks deelt Google gemiddeld 400.000 penalty's en waarschuwingen uit. Websites worden zowel handmatig als op basis van algoritmes gestraft door bijvoorbeeld de Panda- of Pinguïn updates van Google. Benieuwd naar de redenen voor een afstraffing van Google? Lees het artikel 11 redenen voor een Google penalty.

Hoe krijg je een Google penalty?

Google heeft 11 varianten van penalty's. Het is zelfs mogelijk om afgestraft te worden op meerdere punten. Enkele oorzaken voor het ontvangen van een Google penalty zijn: onnatuurlijke links naar je site, een gehackte website, spam op je website en weinig originele content. Benieuwd naar álle 11 varianten? Onze SEO Specialist legt ze uit in zijn blogpost op Marketingfacts.

Hoe voorkom je een Google Penalty?

Heb je geen melding of waarschuwing van Google ontvangen? Gelukkig! Toch is voorkomen beter dan genezen en is het belangrijk dat je jouw website beschermt voor deze updates. Het belangrijkste is dat jouw website content ontwikkelt die is gemaakt voor je doelgroep én niet voor zoekmachines. Doe bijvoorbeeld niet mee aan linkuitwisselingsprogramma's en pas op met duplcate content. Zorg voor relevantie en kwaliteit.

Heb je een Google penalty opgelopen?

Wanneer je een Google penalty ontvangt, krijg je hiervoor een e-mail en dit vind je terug in Google Search Console (voorheen Google Webmaster Tools) onder 'Handmatige acties' bij de selectie 'Zoekverkeer'. Het is belangrijk dat de oorzaken van de penalty onder de loep worden genomen en aangepakt. Vervolgens vraag je een heroverwegingsverzoek bij Google aan.

Ben jij getroffen door een Google penalty en weet je niet hoe je het probleem kan verhelpen? Wij analyseren de oorzaak van jouw penalty en stellen een plan van aanpak op, zodat jij weer vindbaar bent in de zoekresultaten!

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wij helpen je graag verder.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23