Doelgroepen & targeting Facebook adverteren

Targeting en doelgroepen

Als je op Facebook adverteert, selecteert je een doelgroep op basis van verschillende interesses en kenmerken. Welke mogelijkheden bestaan er en wat betekent dat voor jou?

Diverse opties om te targeten

Facebook is een heel geschikt middel voor uiteenlopende advertentiecampagnes. Globaal delen we de doelen als volgt in:

  • Een groot bereik en veel vertoningen realiseren om de naamsbekendheid te vergroten
  • Een campagne op een specifieke groep mensen richten met een specifiek doel
  • Een combinatie van beide

Het advertentiebeer binnen Facebook biedt diverse targetingopties en sluit goed op deze doelen aan.

Groot publiek targeten

’s Ochtends even Facebook checken op de mobiel. ’s Avonds Facebook doorbladeren op de iPad, of het altijd open hebben staan op de PC…  Social media als Facebook en Twitter zijn nauw verweven in ons dagelijks leven, al dan niet onbewust. Uit onderzoek is gebleken dat er (in 2012) alleen al in Nederland zo’n 6,5 miljoen actieve Facebook-gebruikers zijn. Een ideaal middel dus om jouw naam of merk onder de aandacht te brengen bij een groot publiek.

Gericht jouw doelgroep bereiken

Naast een groot publiek, is Facebook heel geschikt om jouw advertenties op een heel specifieke doelgroep te richten. Denk bijvoorbeeld aan alle mensen die een hardloop-app als Runkeeper gebruiken. Een interessante groep als je een winkel met sportkleding heeft. Of toon advertenties aan mensen uit de regio (uit een specifieke leeftijdscategorie) ter promotie van een regionaal evenement. Kortom: met Facebook bereik je mensen die jij écht wilt bereiken, mensen met specifieke, gemeenschappelijke interesses.

Bestaande relaties benaderen

Een andere mogelijkheid binnen Facebook adverteren is de zogeheten custom audience targeting. Typisch vaktaal dat in dit geval vertaald kan worden als “het effectief bereiken van bestaande relaties of contacten”. Offline en online marketing komen met deze vorm van audience targeting samen. We matchen jouw contacten met Facebook-profielen en stellen deze vervolgens in als aangepaste doelgroep.

Vrienden van vrienden

Je kunt daarnaast de advertenties ook richten op “vrienden van vrienden”. In diverse situaties een geschikte manier om jouw naam, dienst of product verder te verspreiden in de markt.

Meer informatie

Dit is slechts een greep uit de vele mogelijkheden. Wil je weten welke vorm van Facebook adverteren en welke targeting in jouw situatie het meest geschikt is? Laat je vrijblijvend inlichten door één van onze adviseurs.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wij helpen je graag verder.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  •  *
    012-3456789
  • Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons  privacy statement .