Web analytics strategie

Inzicht in de juiste indicatoren

Onze web analytics strategie omschrijft de wijze waarop web analytics toegepast dient te worden voor volledig en correct inzicht in de prestaties van de online operatie. Met deze inzichten ben je vervolgens in staat om online activiteiten en campagnes effectief bij te sturen zodat deze optimaal bijdragen aan het realiseren van jouw business ambities. Onze werkwijze:

  • Informatiebehoefte. Op basis van jullie business ambities en online plan bepalen we welke prestatie-indicatoren kritisch zijn voor de online operatie. Denk hierbij aan het meten van het slagingspercentage van leads (gegevens uit jullie CRM pakket) per bron in Google Analytics wat essentieel is om activiteiten en middelen écht goed te beoordelen en bij te sturen. Op welke plek of pagina verlaten bezoekers je website? Bij welk formulierveld haken gebruikers af? Daarnaast bepalen we samen welke informatiebehoefte er op verschillende niveaus binnen jullie organisatie speelt. Is er op managementniveau bijvoorbeeld behoefte aan wekelijkse management reports of wil je digital binnen je organisatie laten leven door real-time KPI dashboards? 

  • Implementatieplan. Op basis van de informatiebehoefte omschrijven wij welke web analytics tools benodigd zijn voor het correct en volledig meten van deze indicatoren en welke technische aanpassingen uitgevoerd moet worden binnen uw web applicaties en welke koppelingen eventueel gerealiseerd dienen te worden. Hierbij zorgen wij dat ook in complexere situaties zoals bij meerdere (sub)domeinnamen, serveromleidingen en Flash- en AJAX-gebeurtenissen alle data correct wordt gemeten.

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wij helpen je graag verder.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  •  *
    012-3456789
  • Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons  privacy statement .