3D Printing Adwise - Creative Concepting

Creative concepting

Het startpunt voor unieke content.

Goede creatie start met een creatieve briefing, inzicht in de doelgroep en een passend concept. Een concept kan verschillende soorten uitingen krijgen. Voor een animatie, maken we bijvoorbeeld eerst een beeldtaal (stijl in vormgeving), script en een storyboard. Voor een advertentiecampagne, met bijvoorbeeld display banners bedenken we eerst welke boodschap en past bij dat moment van de klantreis.

Every journey, starts with a step

In 10 stappen naar een creatief concept.

Stap 1. Kick-off / Briefing

We starten met het ophalen van achtergrond informatie voor de briefing, zoals; USP’s, doelstellingen, doelgroep / persona’s, positionering en concurrentie, deliverables, tone of voice, budget, planning en deadlines.

Stap 2. Onderzoek en inventarisatie

Briefing interpreteren/ doelen bepalen, kanalen inventarisatie, speelveld ontdekken, doelgroep verdieping, content verzamelen

Stap 3. Brainstormen

Associatief Word storm Mind mapping Visuele associatie Wat als? Van a naar b Customer journey mapping

Stap 4. Schetsen van concept of scenario

Stap 5: Uitwerken/ Designen

Stap 6. Presenteren

Stap 7. Aanscherpen

Stap 8. A/ B testen

Stap 9. Reviseren

Stap 10. Opleveren