1. Introductie Digital Recruitment
Introductie in de digitale wereld op gebied van Digital Recruitment. Hierbij gaan we dieper in op de trends en ontwikkelingen in dit vakgebied. Daarnaast maken we een start met het bepalen van een passende strategie en het schrijven van een zogenoemde employer journey.
2. Het ontwikkelen van een werkenbij site
In dit dagdeel gaan we dieper in op het ontwikkelen van een concept voor een werkenbij site of een werkenbij pagina voor het neerzetten van een recruitment campagne.
3. Copywriting en opstellen van moderne vacatureteksten
Tijdens dit dagdeel nemen we je mee in het belang van het schrijven van passende en moderne vacatureteksten die jouw doelgroep aanspreken. De verschillende generaties op de arbeidsmarkt vragen verschillende vormen van schrijfstijl waar je rekening mee moet houden.
4. Outreach deel 1
In deel 1 van outreach gaan we aan de slag met het vermarkten van jouw campagnes via social media, zoals LinkedIn Jobs en Indeed.
5. Outreach deel 2
In deel 2 van outreach gaan we samen aan de slag met de overige social mediamogelijkheden. Dat zijn onder andere Facebook, Instagram en Snapchat.
6. Hunten
Naast de campagnes op social media waarmee je mensen wilt aantrekken, leren we je ook hoe je zelf kunt ‘hunten’. Je gaat hier dus actief op zoek naar passende profielen. We leren je hoe je dit doet en hoe je op de juiste manier contact legt en onderhoudt.
7. Digitale Communicatie
Tijdens dit onderdeel leer je het proces omtrent ATS (e-mailworkflow, intern en extern). Ook laten we je zien hoe je telefonie (app, sms) voor je laat werken in het recruitmentproces.
8. Branding en referral marketing
De meest mooie manier is het om mensen te vinden via andere contacten. Samen heb je namelijk een heel groot netwerk. We leren je in deze laatste sessie hoe jij je netwerk kunt bewegen en kunt gebruiken in jouw recruitment branding proces.