Kees Smit Tuinmeubelen
Kees Smit Tuinmeubelen

Kees Smit Tuinmeubelen

Inzicht in het ROPO effect
(Research Online Purchase Offline)

Winkelbezoek en offline aankopen meetbaar gemaakt in Google Analytics

Veel omnichannel retailers (dus organisaties met zowel een fysieke vestiging als een webshop) investeren in een perfecte webshop en online campagnes om hun doelgroep te bereiken. Wat dit in online oplevert is veelal perfect te meten met bijvoorbeeld Google Analytics. Echter wegen deze investeringen online niet altijd direct op tegen de online opbrengsten. Organisaties blijven vaak (beperkt) investeren omdat onbekend is wat het offline resultaat is van online inspanningen. Inzicht in hoeveel mensen de stap maken van online naar offline, het zogenaamde ROPO-effect (research online, purchase offline) is er bijna nooit. Voor één van onze opdrachtgevers hebben we dit door middel van innovatieve toepassingen wél inzichtelijk gemaakt.

Bekijk de volledige case in onderstaande video.

 

Bekijk ook het artikel hierover dat onlangs in de Twinkle verscheen. 

Inzicht in welke campagnes leiden tot een aankoop in de winkel

Door deze toepassing hebben inzicht in de totale omnichannel customer journey. Op deze manier is dus het daadwerkelijke rendement van online campagnes te meten. Normaal is alleen inzicht in het effect van campagnes op online omzet en nu hebben we ook inzicht in de bijdrage van online campagnes op offline omzet. De gehele user journey van kennismaking tot aankoop is inzichtelijk in de multi channel rapporten van Google Analytics:

 

Kees Smit Tuinmeubelen over ons

Nu we het effect van online campagnes op onze fysieke winkels kunnen zien, hebben we keihard bewijs voor het échte rendement van o.a. Google AdWords.

Mitchel oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen
Ook inzicht in het échte resultaat?

Ook inzicht in het échte resultaat?

Heb je een soortgelijk vraagstuk en wil je meer inzicht in het echte resultaat, zodat je nog beter keuzes kunt maken? Spar vrijblijvend met ons!

Laten we samen sparren!

Klanten over ons

Mitchel Oude Nijhuis van Morskate Aandrijvingen

Continue optimalisatie vanuit de gebruikers en snel schakelen in het proces had een grote impact op het behalen van onze ambitieuze doelstelling

Mitchel Oude Nijhuis
Morskate Aandrijvingen
Review van Morskate Aandrijvingen over Morskate Aandrijvingen