De impact van het ROPO-effect

Het effect van online investeringen op offline aankopen.

Hoeveel draagt je online inzet bij aan verkopen in je fysieke winkel? Voor veel omnichannel spelers een bekend dilemma. Dit fenomeen, ook wel het ROPO-effect (Research Online, Purchase Offline), stelt je voor grote uitdagingen bij het maken van de juiste (investerings)beslissingen. Hoe maak je de juiste keuzes in een wereld waarin cpc's stijgen en marges onder druk staan? Het antwoord: meten en het ROPO-effect inzichtelijk maken. Hierdoor ben je 100% in staat om de juiste keuzes te maken, dicht je de kloof tussen je online & offline én ben je zelfs in staat de concurrentie buiten spel te zetten. Want jij hebt inzichten die een ander niet heeft.

Het ROPO-effect

Dat er een verband is tussen online oriëntatie en offline aankopen is duidelijk. Voordat consumenten een aankoop in een winkel doen, hebben ze vaak het oriëntatieproces online al doorlopen. Het effect van digitale inspanningen op je online resultaten is volledig meetbaar máár zodra de consument naar de winkel gaat, zijn we de schakel kwijt. 

Door online en offline data met elkaar te verbinden is het mogelijk om het effect van digitale inspanningen op aankopen in de fysieke winkel te meten. Door het ROPO-effect inzichtelijk te maken ben je in staat de juiste keuzes te maken en de ROI per kanaal te bepalen. 

Maak de juiste keuzes

Adwise heeft een belangrijke stap gezet in het inzichtelijk maken van het ROPO-effect. De techniek maakt het mogelijk om online oriëntatie te koppelen aan bezoek en transacties in een fysieke winkel. Hierdoor kan het zijn dat campagnes die eerder (op basis van enkel online data) niet rendabel leken, meer bijdraagt aan het aantal verkopen dan je deed vermoeden. Campagnes onderbreken op basis van online data is in dit geval een verkeerde keuze. Zonder inzicht is het niet mogelijk om de juiste keuzes te maken en daarmee laat je de kans liggen om progressief te groeien en je concurrenten voorbij te gaan.

De ideale wereld: online vs. offline

Adwise heeft bij meerdere omnichannel spelers bewezen het verband tussen online marketing en omzet in de fysieke winkels meetbaar te maken.  Door innovatieve oplossingen is het voor deze omnichannel spelers nu mogelijk om de juiste keuzes te maken en hierdoor progressief te groeien en de concurrentie voorbij te gaan! Lees meer over onze ROPO strategie in de case study, gepuclieerd door Google.

Wij zijn trots dat deze oplossingen zijn bekroond met twee awards tijdens de Google Premier Partner Awards 2017 (EMEA en Global).

Ervaar nú de impact van ROPO!

✔ Dicht de kloof tussen je online en offline resultaten
✔ Breng de exacte ROI per kanaal in kaart
✔ Maak de juiste keuzes én schiet je concurrentie voorbij

Heb je vragen of wil je meer weten?

Wij helpen je graag verder.

  •  *
  •  *
  •  *
  •  *
    naam@bedrijf.nl
  •  *
    012-3456789
  • Wij hechten grote waarde aan jouw privacy en gaan uiterst zorgvuldig met je gegevens om. Met het versturen van je gegevens ga je akkoord met de behandeling van je gegevens volgens ons  privacy statement .