Challenge us
menu

Recruitment analyses & optimalisatie

Recruitment analyses & optimalisatie

Rendement op je recruitmentactiviteiten

Als je investeert in je recruitment, dan wil je natuurlijk maximaal rendement behalen. Wij kunnen al je online activiteiten analyseren en optimaliseren. Bijvoorbeeld met behulp van Google analytics, waarmee onze gecertificeerde specialisten de belangrijkste KPI’s uit jullie volledige recruitmentproces volledig meetbaar maken. Denk aan het aantal bezoekers op de website, het aantal sollicitaties per ingezet middel en het totale conversiepercentage. We zijn zelfs in staat om data uit je recruitmentsysteem (ATS) te koppelen aan data uit Google Analytics waarmee je niet alleen inzicht krijgt in het aantal sollicitaties, maar ook in het aantal aannames per kanaal. Hierdoor krijg je maximaal inzicht in de effectiviteit van je wervingstrategie en kun je nog beter sturen op de kosten.

Maar we kunnen nog veel verder gaan. Zo beschikken wij over een eigen usability testruimte en een deelnemerspanel waarmee we aan de hand van een aantal opdrachten de gebruiksvriendelijkheid van jouw website kunnen beoordelen. Gemiddeld halen we zo'n 30 tot 50 verbeterpunten boven tafel die door onze UX consultants nader worden geanalyseerd zodat wij voor alle geconstateerde verbeterpunten een concrete oplossingen kunnen gegeven in een praktisch document. Dit zorgt ervoor dat je direct met de resultaten aan de slag kunt.

Google analytics - meten tot en met de hire

Meten is weten! En internet leent zich daar uitstekend voor. Want bijna alles wat je online doet is meetbaar. Door te meten kun je de vacaturepagina’s op jouw website of je werken bij website analyseren om deze vervolgens zo in te richten dat er een betere conversie optreedt. Met behulp van Google analytics maken onze gecertificeerde specialisten jullie belangrijkste KPI’s eenvoudig meetbaar zodat je kunt sturen op resultaat.

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie betekent dat je jouw website goed vindbaar maakt in zoekmachines en zorgt ervoor dat je meer en betere potentiële nieuwe medewerkers aan kunt trekken tegen lagere kosten. Maar je moet dan wel meer doen dan het schrijven van zoekmachine vriendelijke vacatureteksten alleen. Ook de techniek en de opbouw van je recruitmentwebsite zijn bepalend voor de vindbaarheid, net als inkomende links, de integratie van Google Maps, video, nieuws, blogberichten, Twitterberichten en de optimalisatie van afbeeldingen die in de zoekmachineresultaten getoond worden. Wij nemen al je SEO-zaken graag voor je onder de loep om vervolgens te komen met een effectief plan van aanpak met als uitgangspunt maximaal rendement.

User eXperience testing

Al is er nog zo goed nagedacht over een recruitmentsite of app, het is uiteindelijk de bezoeker die bepalend is. Een gebruikerstest kan daarom voor verrassende en interessante resultaten zorgen. Dat is ook niet zo gek. Want iemand die bekend is met de website en de procedures, heeft soms moeite om afstand te nemen en het geheel te overzien. Conversieverbetering, in dit geval het verhogen van het aantal kwalitatieve sollicitaties, begint vaak bij het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid. Daar zijn diverse methodes voor. Door in te steken op gebruiksvriendelijke navigatie en paginaopbouw, optimale kleuren en vormen, maar ook de psychologie achter de bezoekersbehoeften zorgen we voor een optimale gebruiksvriendelijkheid van jullie recruitmentwebsite.

Waarom Adwise

  • 14+ jaar ervaring in recruitment marketing & employer branding
  • Als eerste toegang tot de allerbeste en nieuwste tools in de markt
  • Altijd op de hoogte van de meest actuele ontwikkelingen en trends
  • Hoog gecertificeerd en diverse mooie prijzen gewonnen
  • 200+ tevreden opdrachtgevers en expertise in alle voorkomende branches

Wil je ook gericht advies?

Breng ook jouw online recruitment mogelijkheden in kaart.

Neem contact op en vertel ons over jullie uitdagingen! Een eerste kennismaking is geheel vrijblijvend natuurlijk!

Neem contact op
Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23