Zo stimuleer je herhaalaankopen via e-mail

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

In eerdere blogs gaven we tips over hoe je een mooiewelkomstcampagneen winkelwagenverlatercampagne op zet. Een logische vervolgstap is om herhaalaankopen te stimuleren. Ook dit kun je weer goed aanvliegen met e-mailmarketing.Op Marketingfacts vertelt Jasmijn je hier over, maar hieronder geven we je alvast een preview.

Herhaalaankopen stimuleren strategien

In 15 stappen herhaalaankopen stimuleren via e-mail

Een onderdeel van het proces om herhaalaankopen te stimuleren via e-mailmarketing is om te bepalen welke strategie je wilt inzetten. De eerste van de 4 strategieeen die je kunt gebruiken is het inzetten van een next best offer waarmee je een logische volgende aankoop toont. Met repeat purchase stimuleer je herhaalaankopen van het zelfde product. Een andere manier is up sell, waarmee je probeert om een gelijksoortig product uit een hoger segment te verkopen. Een laatste optie is cross sell. Hiermee toon je bijpassende producten bij de laatste order van je klant. In het handige overzicht hierboven zie je een voorbeeld per strategie. Benieuwd naar het hele verhaal en alle stappen? Lees het op Marketingfacts in het complete blog over herhaalaankopen stimuleren via e-mail.

Wil jij ook succesvol herhaalaankopen stimuleren via e-mail? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!