Zo stimuleer je herhaalaankopen via e-mail

In eerdere blogs gaven we tips over hoe je een mooie welkomstcampagne en winkelwagenverlatercampagne op zet. Een logische vervolgstap is om herhaalaankopen te stimuleren. Ook dit kun je weer goed aanvliegen met e-mailmarketing. Op Marketingfacts vertelt Jasmijn je hier over, maar hieronder geven we je alvast een preview.

Herhaalaankopen stimuleren strategieën

In 15 stappen herhaalaankopen stimuleren via e-mail

Een onderdeel van het proces om herhaalaankopen te stimuleren via e-mailmarketing is om te bepalen welke strategie je wilt inzetten. De eerste van de 4 strategieeen die je kunt gebruiken is het inzetten van een next best offer waarmee je een logische volgende aankoop toont. Met repeat purchase stimuleer je herhaalaankopen van het zelfde product. Een andere manier is up sell, waarmee je probeert  om een gelijksoortig product uit een hoger segment te verkopen. Een laatste optie is cross sell. Hiermee toon je bijpassende producten bij de laatste order van je klant. In het handige overzicht hierboven zie je een voorbeeld per strategie. Benieuwd naar het hele verhaal en alle stappen? Lees het op Marketingfacts in het complete blog over herhaalaankopen stimuleren via e-mail.

Wil jij ook succesvol herhaalaankopen stimuleren via e-mail? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar eens vrijblijvend met ons

Klanten over ons

Marcel Heijboer van Atkins

This case is smartly tackled on intrinsic needs, for which we promote our faithful followers in a natural way to convert towards a product purchase – both online as well as offline in our store.

Marcel Heijboer
Atkins
Review van Atkins over Atkins

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL