Zo koppel je offline aankopen aan online campagnes

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Wanneer je eigenaar bent van een website en ook een fysieke winkel hebt, is het handig om inzicht te hebben wat het effect is van de online campagnes. Zo kun je bepalen welk rendement het oplevert en kun je beter de budgetten verantwoorden. In dit blog vertel ik je drie methoden om fysieke winkelbezoeken en -aankopen aan online campagnes te verbinden.

1. De eerste methode: Store visit conversions (bta)

Met Store visit converserions van Google is het mogelijk inzicht te krijgen in hoe de Adwords-campagnes hebben bijgedragen aan de daadwerkelijke winkelbezoeken.

Store visit conversions zijn doelen. Er wordt gekeken of iemand in de winkel is geweest door middel van de GPS-functie op de mobiele telefoon. In Nederland maakt 65% gebruik van een mobiele telefoon. In de meeste gevallen staat hierop de GPS-functie automatisch aan. Hierdoor is het mogelijk voor Google de locatie van de mobiele telefoon te traceren. Wanneer er met de mobiele telefoon op de campagne geklikt wordt en daarna de fysieke winkel wordt bezocht kan Google deze twee koppelen.

Dit is getest bij Office Depot en Petshop. Hierbij wordt geconcludeerd dat 10 tot 18 procent van de bezoekers eerst online campagne heeft gezien voordat zij de winkel bezochten.

Deze methode is nog niet gentroduceerd in Nederland. Maar er zijn al wel een paar stappen die je kunt ondernemen om het in te stellen.

Zo koppel je offline aankopen aan online campagnes

Benieuwd naar deze stappen en de overige methodes?

Lees het complete blog over hoe je offline aankopen koppelt aan de online campagnes op frankwatching.