Zo haal je in 2018 nog meer uit Instagram

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Instagram is nog altijd trending.Niet alleen het aantal gebruikers stijgt nog elke dag, ook het aantal bedrijven dat Instagram inschakeltals marketingmiddel is aan het groeien. Als je wil opvallen tussen alle advertenties moet je dus origineel zijn en alle trends en ontwikkelingen bijhouden. Maar hoe blijf je bij en wat zijn de trends en ontwikkelingen waar je aan mee moet doen? Wij delen7 trends en ontwikkelingen die je moet weten op het gebied van Instagrammarketing in 2018!

1. Augmented Reality komt eraan

De komst van augmented reality (AR) biedt marketeers ontzettend veel kansen. Ineens is het bijvoorbeeld mogelijk om je producten virtueel in de woonkamer van je doelgroep te plaatsen. Ook bij Instagram is deze trend niet onopgemerkt gebleven. In het voorjaar van 2017 is Instagram al begonnen met het gebruiken van AR door middel van de bekende gezichtfilters.

Gebruikers konden vanaf dat moment via de selfie-cam maskers opzetten en oortjes of kroontjes gebruiken. Dit is nog maar het begin, in 2018 komen er nog vl meer nieuwe features aan. Bereid je hier dus alvast op voor door plannen te maken over hoe jouw bedrijf hier het beste op in kan spelen en of het voor jouw bedrijf interessant is om hierin te investeren.

Benieuwd naar de volgende zes trends en ontwikkelingen?

Lees het hele verhaal op Marketingfacts en ontdek hoe je in 2018 ng meer uit je Instagram account haalt!