YouTube for Performance: jouw nieuwe conversiebooster!

YouTube for Performance is hét nieuwe advertentie middel, waarmee je op een doeltreffende manier je doelgroep aanspoort tot conversie. "Wow, super interessant!", hoor ik je denken. Daar heb je helemaal gelijk in! Waar YouTube eerder in de upper-funnel strategie geplaatst werd met als doel naamsbekendheid en zichtbaarheid te genereren, kun je nu een flinke boost geven aan je conversie! Je kunt dit o.a. doen met behulp van YouTube TrueView for Action en YouTube Bumpers voor Google Shopping. Zeg nou eerlijk; jij wil toch jouw conversies en leads verhogen?

Op Frankwatching vertelt onze Account Strategist Mark Westra wat YouTube for Performance is, wat je ermee kunt doen en waarom je er meteen mee moet beginnen. Hieronder alvast een preview.

Van naamsbekendheid naar conversie

Onlangs woonde ik met een selecte groep marketeers het lanceringsevenement van YouTube for Performance bij. In de blog deel ik de inzichten van die sessie, in combinatie met mijn visie op alle nieuwe mogelijkheden.

Voorheen werd YouTube met name ingezet voor het stimuleren van awareness (naamsbekendheid) en consideration (overweging). In de awareness-fase bereik je met name mensen op basis van demografische kenmerken. In de consideration-fase richten we ons voornamelijk op interesses en gewoontes van de doelgroep. In de action-fase kun je nu potentiële klanten bereiken die al eerder naar jouw product of dienst hebben gezocht, en dat is nieuw.

YouTube-For-Performance-Sales-Funnel

Meer weten over YouTube for Performance?

In de blogpost op Frankwatching vertelt Mark over alle nieuwe opties van YouTube en waarom je heel veel leads en conversies misloopt als je het niet gaat integreren in je online marketing strategie. Benieuwd wat de mogelijkheden zijn met YouTube for Performance en TrueView for Action? Lees het volledige artikel op Frankwatching.

Hulp nodig bij het inzetten van YouTube for Performance? Neem dan contact met ons op.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Wil je meer weten over een succesvolle inzet van YouTube for Performance en TrueView for Action voor jouw organisatie? Neem contact met ons op.

Spar eens vrijblijvend met ons

Klanten over ons

 Mitchel oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Nu we het effect van online campagnes op onze fysieke winkels kunnen zien, hebben we keihard bewijs voor het échte rendement van o.a. Google AdWords.

Mitchel oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL