WhatsApp Business: 4 verwachte ontwikkelingen

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

De komst van WhatsApp Business is recent aangekondigd. De populaire app is zo met enkele aanpassingen toegankelijk voor de zakelijke markt. Dit biedt nieuwe kansen voor je marketing en customer service. Benieuwd welke kansen? Lees er alles over in een artikel van Content & Social Marketeer Milou op Frankwatching.

Wat is WhatsApp Business?

WhatsApp blijft het grootst in socialmedia land. In Nederland staat de teller van het aantal gebruikers begin 2017 op 10,9 miljoen. Drie jaar geleden kocht Facebook de populaire app voor 22 miljard dollar en geloofde dat er nog veel omzetpotentieel in het platform zat. De app is tot op de dag van vandaag nog steeds volledig gratis te gebruiken. Hoog tijd dus om deze cash-cow te melken.
De business variant van WhatsApp krijgt een eigen app, zodat zakelijk en priv gescheiden kunnen blijven. WhatsApp Business heeft hetzelfde groene logo maar dan met de letter B in het midden.

Door een uitgelekte versie zijn er al verschillende functies bekend:

1. Ondersteuning vaste nummers
2. Zakelijk profiel
3. Inzage in statistieken
4. Automatische melding bij afwezigheid

Lees het hele artikel op Frankwatching

Ben je benieuwd wat je met deze functies kan en welke features Milou verwacht? Lees het complete artikel op Frankwatching!