Wakker worden! Zo win je klanten terug met e-mailmarketing.

Als e-commerce partij voorkom je niet dat een deel van je klanten niet meer terugkomt voor een herhaalorder. Met de slimme inzet van e-mailmarketing zijn deze klanten terug te winnen. Op Marketingfacts legt Jasmijn je precies uit hoe je dit doet. Hieronder lees je alvast een preview.

Win back campagne e-mail test

Test welke uiting het beste heractiveert

Nadat je hebt bepaald wanneer je een klant als inactief markeert en hebt achterhaalt wat de meest voorkomende reden is dat iemand niet meer bij je koopt, test je met welke uiting je het beste je klanten kunt heractiveren. Hiervoor maak je een testgroep die aan de voorwaarden van een inactieve klant voldoet en groot genoeg is om een goede test op te kunnen draaien.

Deel deze testgroep op in verschillende subgroepen. Maak een aantal varianten van de e-mail met verschillende uitingen. Bijvoorbeeld een leuke mail met “We missen je”, een mail met een lage korting en één met een hoge korting.

In dit voorbeeld (zie afbeelding) splitsen de testgroep op in vier gelijke groepen, waarvan één testgroep en drie groepen die een van de mailvariaties krijgen. Bekijk na x weken welke variant de meeste klanten heeft geheractiveert en bepaal de winnaar op basis van significante verschillen ten opzichte van de controlegroep.

Meer lezen?

Benieuwd naar de rest van de stappen? Lees het complete blog over hoe je klanten terugwint met e-mailmarketing op Marketingfacts.

Wil jij ook succesvol herhaalaankopen stimuleren via e-mail? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar eens vrijblijvend met ons

Klanten over ons

Mark Abbes van Qredits

Bij Adwise krijgen we de mogelijkheid om als klant diep in de organisatie mee te werken

Mark Abbes
Qredits
Review van Qredits over Qredits

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL