Waarom je nú volledig moet focussen op mobiel

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Een mobiele website is belangrijker dan ooit! Wij zien een opvallende verschuiving van internetverkeer via desktop naar verkeer via mobile devices. Daar komt nog bij dat demobile first indexvan Google dichterbij komt n Google dit dus zwaar gaat meerekenen in haar rankings. Is jouw website of webshop geoptimaliseerd voor mobiel verkeer? Onze SEO specialist Okke vertelt je meer over deze ontwikkeling n geeft je praktische tips en mogelijkheden om jouw (mobiele) website optimaal te laten presteren.

Zoekverkeer mobiel vs. desktop

Het zoekverkeer via mobiele devices groeit. Dit blijkt ook uit ons onderzoek, waarbij we van ruim 200 Nederlandse websites en webshops in varirende branches het zoekverkeer hebben geanalyseerd. Het aandeel zoekverkeer via desktop staat momenteel nog maar op 56% tegenover 44% via een mobiele device of tablet. We zien dit percentage iedere maand verder verschuiven van desktop richting mobiel. Onze vewrwachting is dat de groei in tablet en mobiel er nog lng niet uit is.

Grafiek 'zoekverkeer mobiel vs. tablet vs. desktop by Adwise - Your Digital Brain

Niet alleen het zoekverkeer via mobiel neemt enorm toe, ook het aantal bestellingen via deze devices zit in de lift. Onder lle generaties is een enorme stijging in het aantal online aankopen via smartphone te zien. Wij zien in ons eigen onderzoek dat de mobiele conversies hierdoor sterk stijgen.

Mobile First Index

Google kondigde op 4 november 2016 aan dat de zoekmachine gebruik gaat maken van een zogenoemd Mobile First Index. Google beoordeeld jouw website en toont op basis daarvan de resultaten. Heb je nog geen geoptimaliseerde mobiele website? Dan neemt Google dit mee en eindig je lager in de rankings.

Nog geen mobiele website?

Is jouw website nog niet geoptimaliseerd voor mobiel? Tijd om er n mee aan de slag te gaan! Het is belangrijk dat je goed nadenkt over het type mobiele website. Er zijn drie mogelijkheden:

  • Responsive
  • Adiptive responsive
  • Separate site

Benieuwd welke variant voor jou het meest interessant is n hoe je controleert hoe je er nu voorstaat? Lees het hele verhaal inclusief algemene tips om je mobiele website te verbeteren opMarketingfacts!