Challenge us
menu

Vergroot het succes van e-mailmarketing door Facebook Custom Audience

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Het bereiken van de juiste doelgroep op het juiste moment met de juiste boodschap is te bereiken met e-mailmarketing. Het is een uiterst succesvol middel om loyaliteit en (herhaal)aankopen te realiseren. Echter, e-mailmarketing is niet het enige middel om dit te bereiken. Dezelfde gebruikers kun je ook via anders kanalen bereiken met dezelfde boodschap. Dit kan bijvoorbeeld met Facebook Custom Audience, waarbij je target op het e-mailadres van je gebruikers.

*Let op: niet iedereen heeft (hetzelfde e-mailadres op) Facebook, dus je bereikt nooit 100 procent van je e-mailontvangers via Facebook. Daarnaast zal het bereik in b2c groter zijn dan b2b, aangezien bedrijven niet vaak hetzelfde e-mailadres gebruiken voor hun Facebook-account.

91 procent meer bereik (target op niet-opens)

De eerste case die wij hebben getest, heeft 91 procent extra bereik opgeleverd. Het doel van deze mailing was de ontvangers kennis te laten maken met een nieuw product. In de boodschap werd een nieuw product gentroduceerd aan de ontvangers. Het openen van deze e-mail was voldoende om de ontvanger te bereiken met deze boodschap. De mailing had een open ratio van 35,1 procent. De e-mailadressen van de contacten die de e-mail niet geopend hadden, zijn gebruikt als target op Facebook. Van deze e-mailadressen waren er 74 procentgekoppeld aan een Facebook-account. Deze contacten zijn getarget in Facebook met een advertentie die dezelfde boodschap bevatte als de mailing.

42% meer bezoek (target op niet-opens en niet-doorgeklikt)

De tweede case die we hebben getest, was een mailing met als primair doel meer websitebezoek te realiseren, om uiteindelijk meer producten te verkopen via de webshop. Deze mailing had een open ratio van 38,9 procenten een CTO van 16,2 procent. De ontvangers die de e-mail niet geopend hebben en de ontvangers die niet hebben doorgeklikt zijn als target gebruikt voor Facebook Custom Audience. Van deze e-mailadressen waren er 56 procent gekoppeld met een Facebook-account. Deze doelgroep is op Facebook getarget met een advertentie met dezelfde boodschap als in de mailing.

In deze case hebben de doorclicks in de e-mail geen directe aankoop opgeleverd. De doorclicks die via Facebook Custom Audience op de website zijn gekomen, hebben echter wel directe aankopen opgeleverd.

Facebook Custom Audience voor alle e-mailmarketing campagnes

In de voorbeeldcases hierboven hebben we laten zien hoe je het resultaat van nieuwsbrieven kunt vergroten. Daarnaast kun je natuurlijk ook je andere e-mailmarketingdoelgroepen bereiken via Facebook Custom Audience. Denk bijvoorbeeld aan contacten die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief, maar nog geen online aankoop hebben gedaan. Of denk aan klanten die een bepaalde periode geen online aankoop hebben gedaan, contacten die producten in de winkelwagen hebben liggen en de bestelling nog niet hebben afgerond. Zo zijn er nog veel meer mogelijkheden om je e-mailmarketing te versterken door het inzetten van Facebook Custom Audience. Je kunt veel doelgroepen maken vanuit je e-maildatabase en deze doelgroep targeten met dezelfde boodschap als in de geautomatiseerde campagne.

Meer weten?

Lees het volledige blog opMarketingfacts.Heb je nog vragen over de inzet van e-mailmarketing en Facebook Custom Audience? Of wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met een van onze internetmarketing adviseurs.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23