Zo vergroot je het effect van je Google Adwords campagnes met Smart bidding!

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Binnen Google Adwords spelen automatische biedstrategien een steeds grotere rol. Door de enorme hoeveelheid aan beschikbare data wordt Google namelijk steeds slimmer! Deze data gebruikt de zoekmachine om je advertenties nog effectiever te maken. In deze blogpost lichten wij de mogelijkheden van smart bidding toe middels twee geautomatiseerde biedstrategien binnen Google Adwords: namelijk de doel-ROAS en doel-CPA biedstrategie.

Wat houden deze automatische biedstrategien in?

Met doel-ROAS worden je biedingen binnen Google Adwords automatisch aangepast om zo het maximaal haalbare conversieratio te behalen. Je doel-ROAS is de conversiewaarde die je wil ontvangen voor iedere euro die je in Adwords investeert. Met een doel-CPA biedstrategie is het mogelijk om de maximale kosten per conversie aan te geven.

Hoe zet je deze biedstrategien op?

Je start met het analyseren van je huidge campagnes. Voldoen deze campagnes aan de voorwaarden van een doel-CPA of doel-ROAS campagne? Dan maak je een kopie van deze campagnes en plaats je de campagnes in een aangepaste advertentieplanning. Dit houdt in dat je 50% van je tijd de campagne handmatig bediend en 50% van je campagne aan de hand van smart bidding (met doel-CPA of doel-ROAS) strategien laat verlopen. Op deze manier heb je een ultieme A/B test!

Stappenplan om smart bidding biedstrategien in te zetten

Lees op Frankwatching het complete blog van Davey over smart bidding binnen Google Adwords!