Vakantiegeld: activiteiten en onderwerpen op social media

Met behulp van social media monitoring tool Coosto gaan we kijken naar het verloop in de activiteiten rondom de term “vakantiegeld”. Hoeveel is er over dit onderwerp gesproken en wanneer? Waaraan gaan mensen hun vakantiegeld besteden en waarmee wordt vakantiegeld geassocieerd? De antwoorden op deze vragen zullen in dit blogbericht worden behandeld.

Vakantiegeld: online activiteiten

Onderstaande afbeelding toont de activiteiten omtrent vakantiegeld van een periode van een half jaar (29-11-2012 tot en met 28-05-2013). 
Activiteit vakantiegeldIn totaal zijn er in afgelopen half jaar 37.621 online berichten geschreven waarin de term vakantiegeld terugkomt. Wat direct opvalt is dat er rond mei allerlei pieken ontstaan, wat niet heel gek is aangezien het vakantiegeld aan de meeste Nederlanders in mei wordt uitbetaald. Onderstaande afbeelding zoomt in op de activiteit in mei.

Activiteiten vakantiegeld mei

In mei alleen zijn er 12.306 online berichten geschreven, waarin de term vakantiegeld terugkomt. Dit is een behoorlijk aantal berichten, aangezien het slechts over één onderwerp gaat. Wat ook opvalt is dat er in de maanden voor mei vooral informatief over vakantiegeld wordt gepraat en vragen worden gesteld over de hoogte van het vakantiegeld. In mei zien we hier een verandering in; mensen praten nu vooral over de bestemming van het vakantiegeld.

Vakantiegeld: trending topics

Wanneer we kijken naar de trending topcis, de meest gebruikte woorden in combinatie met de zoekopdracht “vakantiegeld”, zien we veel verschillende termen. Zo worden de termen “salaris”, “maand”, “helft van de Nederlanders” en “rekeningen”  het meest gebruikt in de berichten in combinatie met de term vakantiegeld.

Tag cloud term vakantiegeld

Wanneer we iets dieper kijken valt het op dat de termen “rekeningen”, “spaarrekening”, “nieuwe winterjas”, “shoppen” en “bankrekening” terug in de trending topic cloud komen. Hieruit valt op te merken dat veel mensen van plan zijn om een nieuwe winterjas te halen, om te shoppen of om rekeningen te betalen met het vakantiegeld. Zie hieronder enkele voorbeelden van mensen die zijn of haar vakantiegeld besteden aan een nieuwe winterjas of aan shoppen:

Bericht nieuwe winterjas

Berichten shoppen

Uiteraard zijn er naast rekeningen betalen, een nieuwe winterjas kopen of shoppen veel meer verschillende dingen waaraan het vakantiegeld wordt besteedt. Uiteraard ook aan vakanties, het vakantiegeld is binnen en de berichten worden op Twitter en Facebook geplaatst over een geboekte vakantie. Zie hieronder twee voorbeelden van mensen die een bericht hebben geplaatst dat ze een vakantie gaan boeken of hebben geboekt nadat het vakantiegeld is ontvangen:
 

Berichten vakantie geboekt

We kunnen wel stellen dat het vakantiegeld aan veel verschillende dingen wordt besteedt. Maar we zien ook erg veel ophef op verschillende social media kanalen over de hoogte van het vakantiegeld en het betalen van loonbelasting over het vakantiegeld. Veel mensen zijn hier ontevreden over en laten dit merken op allerlei social media kanalen. Zo is het volgende bericht meerdere malen geretweet:

Negatief bericht vakantiegeld

Wat wordt er over jou geschreven?
Adwise Internetmarketing gebruikt de social media monitoring tool Coosto programma voor uiteenlopende organisaties om op verschillende niveaus (brand, concurrentie en acquisitie) realtime alerts en trendmonitors in te stellen. In de toekomst zullen we nog meer vergelijkbare onderzoeken delen, houd onze blog dus in de gaten!

Benieuwd hoe social media monitoring voor jou ingezet kan worden of heb je specifieke vragen over Social Media? Neem dan gerust contact op met een van onze adviseurs.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Kevin Roelofs van Shock Media

Wij ervaren de samenwerking met Adwise als zeer prettig! Het team van specialisten heeft verstand van het vak en komen met goede adviezen en oplossingen.

Kevin Roelofs
Shock Media
Review van Shock Media over Shock Media

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL