Uw advertenties bekijken zoals gebruikers deze zien

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Wilt u graag uw advertenties bekijken zoals ze op Google worden weergegeven zonder dat ze online staan? Dit kan nu met het nieuwe hulpprogramma in Google AdWords.

Simuleer de gemiddelde gebruiker

Met het nieuwe hulpprogramma 'Advertentievoorbeeld en -diagnose' is het mogelijk een preview advertentieweergave te zien. Dit programma is te bereiken via het menu-item 'rapportage en hulpprogramma's' in het Google AdWords account. Als adverteerder kunt de advertenties bekijken voordat deze online komen te staan, hierdoor kunnen eventuele fouten uit de advertentie worden gehaald voordat gebruikers deze zien.

Advertentievoorbeeld en -diagnose Google AdWords

De zoekopdracht wordt gesimuleerd, dus de resultaten van het advertentievoorbeeld zijn gelijk aan de resultaten die een gemiddelde gebruiker te zien krijgt. Google heeft ook uitgebreidere mogelijkheden toegevoegd zodat specifieke gebruikers kunnen worden nagebootst, hierbij valt te denken aan het instellen van verschillende domeinen, talen en/of plaatsen, maar ook apparaten, besturingssystemen of providers.

Wat verandert hierdoor?

Door dit hulpprogramma van Google kunnen advertenties worden bekeken, beoordeeld en geoptimaliseerd voordat ze online zichtbaar zijn. Per zoekopdracht wordt aangegeven naar welke advertentiegroep deze verwijst, waardoor ook hier eenvoudig aanpassingen kunnen worden gedaan.Ook is te zien of advertenties niet worden weergegeven, evenals de mogelijke oorzaken indien dit niet het geval is. De simulatie zorgt niet voor extra vertoningen of klikken en gaat dus niet ten koste van uw statistieken.

Voorbeeld advertentie

Er bestaan meerdere programma's die advertentieweergave simuleren, het grote voordeel van dit hulpprogramma is dat het binnen het AdWords account beschikbaar is. Wijzigingen kunnen dus direct worden doorgevoerd.
Heeft u vragen over uw Google AdWords campagne of wilt u weten hoe u een campagne succesvol kan inzetten? Neem dan contact op met onze Google AdWords specialisten.

Auteur: Niels Hobert