Uitgaven online adverteren blijven stijgen

Deloitte heeft in opdracht van het IAB een onderzoek gedaan naar de online advertentie uitgaven in Nederland. De conclusie van deze Online Adspend Study is dat de netto omzet van de Nederlandse online advertising markt is gestegen met 10%, vergeleken met het eerste half jaar van 2010. De eerste helft van 2011 is goed voor een totaal van 507 miljoen euro.

Een mogelijke verklaring voor deze sterke toename in het eerste halfjaar van 2011 is de economisch zware periode gedurende het eerste halfjaar van 2010. De branche die het meeste aan online adverteren uit heeft gegeven is de autobranche, zij hebben gezamenlijk gezorgd voor 12% van de totale omzet.

Ook nog steeds groei in uitgaven zoekmachinemarketing

De bestedingen aan zoekmachine maketing in Nederland worden geschat op 460 miljoen euro, ook dit is gebleken uit het onderzoek; Online Adspend Study. Omdat Google geen omzetcijfers bekend maakt in Nederland, blijft dit uiteraard een schatting.

Ondanks de crisis blijft de markt van de zoekmachinemarketing flink groeien. Er is onderzoek gedaan naar de zoekmachinemarketing bestedingen voor het midden – en kleinbedrijf. Hieruit is gekomen dat het gemiddelde jaarbudget in 2010 met 9,5% is gestegen in vergelijking met het jaar 2009. In 2009 besteedden bedrijven gemiddeld 4800 euro per jaar aan zoekmachinemarketing, in 2010 is dit bedrag 5300 euro.

Auteur: Renée Nijhuis

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Patricia Oschatz van Fintessa

Een professioneel bureau met een deskundig en daadkrachtig team dat meedenkt en adequaat de voortgang van lopende projecten oppakt.

Patricia Oschatz
Fintessa
Review van Fintessa over Fintessa

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL