Challenge us
menu

Stappenplan om Ad Customizers in te zetten op Frankwatching

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Een waardevolle functie binnen Google Adwords is de 'Ad Customizer'. Met deze functie is het mogelijk om advertentiesop grote schaal aan te passen en uniek te maken op basis van: zoekopdracht, device, locatie of huidige datum/tijd. Hoe zet je deze functie succesvol in en haal je nog meer uit je Adwords campagnes? Wij nemen je stap voor stap mee in dit blog!

Wat zijn Ad Customizers?

Met Ad Customizers (ook wel advertentieaanpassers) is het mogelijk om op maat gemaakte advertenties te genereren.Google bepaalt aan de hand van parameters welke informatie er op welk moment in je advertenties ingeladen worden. Op het moment dat iemand een zoekopdracht uitvoert vervangt Google de parameters in dynamische tekst. Deze dynamische tekst wordt via spreadsheets ingeladen. Deze spreadsheets kan je zelf uploaden in je Google AdWords-account (via gedeelde bibliotheek > bedrijfsgegevens-tab).

Hoe zet je Ad Customizers in?

Met deze functie is het mogelijk om grote aantallen advertenties te genereren, waarbij specifieke onderdelen als: type product, locatie en voorraad automatisch ingeladen worden. Dit zorgt voor een grote mate van relevantie voor je doelgroep. Ook bespaart het je als adverteerder veel tijd omdat je niet voor iedere variant een afzonderlijke advertentie hoeft te maken.

Er zijn vier type functionaliteiten die je kan toevoegen aan de Ad Customizers.

  1. Zoekwoord
  2. Aftellen
  3. Dynamisch advertentie-element
  4. IF-functie

Stappenplan om Ad Customizers in te zetten

Lees op Frankwatching het complete blog van Nick overAd Customizers bij Adwords: zo blijven je ads up-to-date.

Emerce100 Beste Fullservice Digital Agency '24

Beste Fullservice Digital Agency '24