Reclame op Social Media heeft weinig invloed onder jongeren

Uit recent onderzoek is gebleken dat jongeren niet gevoelig zijn voor reclame op Social Media. Dit onderzoek heeft zich gericht op 3 manieren waarop jongeren in aanraking kunnen komen met  reclame op netwerk sites: groepen, spelletjes en privéberichten.

Een paar korte conclusies:

  • 97% van de ondervraagde jongeren is lid van een netwerksite, 90% is lid
    van een groep binnen de site
  • Het merendeel is zich ervan bewust dat bedrijven reclame maken via deze weg
  • Jongeren worden vaak lid met het commerciële aspect in het achterhoofd
  • 1 op de 20 jongeren (5%) heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van
    het
    ontvangen van een privébericht met een aanbieding
  • In vergelijking met privéberichten en spelletjes gaan jongeren eerder in op
    een
    aanbieding vanuit een groep waarvan zij lid zijn

Lees het hele onderzoek. (Helaas staat dit onderzoek niet meer online)

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Cynthia Kuipers van Pure Energie

De strategische samenwerking en de deskundige aanpak zijn direct terug te zien in de verbeterde resultaten.

Cynthia Kuipers
Pure Energie
Review van Pure Energie over Pure Energie

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL