Reclame op Social Media heeft weinig invloed onder jongeren

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Uit recent onderzoek is gebleken dat jongeren niet gevoelig zijn voor reclame op Social Media. Dit onderzoek heeft zich gericht op 3 manieren waarop jongeren in aanraking kunnen komen met reclame op netwerk sites: groepen, spelletjes en privberichten.

Een paar korte conclusies:

  • 97% van de ondervraagde jongeren is lid van een netwerksite, 90% is lid
    van een groep binnen de site
  • Het merendeel is zich ervan bewust dat bedrijven reclame maken via deze weg
  • Jongeren worden vaak lid met het commercile aspect in het achterhoofd
  • 1 op de 20 jongeren (5%) heeft wel eens iets gekocht naar aanleiding van
    het
    ontvangen van een privbericht met een aanbieding
  • In vergelijking met privberichten en spelletjes gaan jongeren eerder in op
    een
    aanbieding vanuit een groep waarvan zij lid zijn

Lees het hele onderzoek. (Helaas staat dit onderzoek niet meer online)