Real time bidding: zo bereik je gericht jouw échte doelgroep

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Er zijn oneindig veel mogelijkheden om je producten en diensten (online) onder de aandacht te brengen bij je doelgroep. Hoe zorg je er voor dat je jouw specifieke doelgroep heel gericht bereikt? Met de online advertising methode: Real Time Bidding is het mogelijk om jouw banner of advertentie te tonen aan een hele specifieke doelgroep. Op Frankwatching vertellen Jurre en Lotte hier over, maar hieronder geven we alvast een preview.

Wat is Real Time Bidding (RTB)?

RTB is een online advertising methode die het mogelijk maakt om per unieke bezoeker een bod uit te brengen om jouw advertentie of banner te tonen. Hierdoor creer je een n-op-n interactie met iedere individuele bezoeker en zorg je dus voor relevantie. Het doel van RTB is vergelijkbaar met adverteren via radio, televisie of billboards, namelijk branding. Het grote verschil zit hem in de relevantie en de efficintie van je advertising budget. Met traditionele media bereik je met n campagne een grote groep mensen, waarbij je met RTB inzet op campagnes specifiek voor jouw doelgroep.

Koop geen ruimtes, maar relevante impressies

Het hele proces van Real Time Bidding vindt plaats in de tijd dat je met je n keer met je ogen knippert. In onderstaande visual is te zien hoe dit proces stap voor stap te werk gaat.

Lees het hele artikel op Frankwatching

Benieuwd naar het hele verhaal en de 7 targeting mogelijkheden? Lees op Frankwatching de complete blog over Real Time Bidding en ontdek wat jij als bedrijf kunt met deze online advertising methode.