Omnichannel: 4 ideeën voor een digitale ervaring in je offline winkel

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Het koopgedrag van winkeliers veranderd. Retailers staan voor nieuwe uitdagingen door de verandering in het consumentengedrag en de nieuwe digitale technologien. De rol van de offline winkel zal veranderen. Daarom is het bieden van een goede winkelervaring van belang. Benieuwd wat deze veranderingen voor jou als retailer betekenen? In deze blog vertel ik vier ideen voor een digitale ervaring voor jou offline winkel.

1. Het eerste idee: informatievoorziening verbeteren

Het beschikbaar maken van informatie, die bezoekers online wel hebben denk aan: productomschrijvingen, specificaties en productbeoordeling, kan van grote meerwaarde zijn. Stel deze uitgebreide informatie dus ook in de offline winkel beschikbaar.

Made.com heeft een vestiging waarbij bezoekers de producten kunnen zien door en middel van een tablet meer informatie kunnen opvragen. Denk bijvoorbeeld aan kleurvariaties maar ook hoe de product in een huiskamer staat. Ook kunnen de klanten het product direct naar zichzelf mailen. Wanneer klanten via de mail op de producten klikken kun je de websitebezoeken koppelen aan eerdere sessies. Zo kom je er achter wat de online campagne heeft bijgedragen aan de aankoop.

Omnichannel: 4 ideen voor een digitale ervaring in je offline winkel

MediaMarkt verstrekt informatie via productborden. Hierop staat de prijs vermeld en andere productspecificaties. Een vervolg stap op deze borden is deze vervangen door borden waarop interactie is te zien zodat klanten nog meer informatie kunnen vergaren.

Omnichannel: 4 ideen voor een digitale ervaring in je offline winkel

Benieuwd naar alle 4 ideen?

Lees het volledige blog over ideen voor een digitale ervaring in je ofline winkel op Frankwatching.