Nieuwe versie Google Analytics

Donderdag 17 maart 2011 heeft Google de nieuwe versie van Google Analytics gelanceerd. Op de Google Analytics User Conference in San Francisco is de nieuwe layout bekend gemaakt. 

De nieuwe versie heeft niet alleen een ander uiterlijk gekregen, ook zijn er verschillende nieuwe functionaliteiten toegevoegd. De nieuwe interface en functionaliteiten zullen in de komende weken over alle accounts uitgerold worden.

Wat is er veranderd

Betere interface
De interface is compleet vernieuwd. De rapporten zijn logischer gegroepeerd en de navigatie is sneller en simpeler geworden. Ook is het voor gebruikers mogelijk zelf meerdere dashboards te creëren waar ze zelf widgets kunnen samenstellen en toevoegen.

Verbeterde helpfunctie
De helpfunctie is verbeterd, er worden help-artikelen aangeboden bij het rapport dat op dat moment bekeken wordt.

Zoekfunctionaliteiten verbeterd
Door de verbeterde zoekfunctie wordt het makkelijker te zoeken in profielen en accounts. “the report finder” helpt bij het vinden van de favoriete rapporten in de nieuwe versie.

Events instellen als doel
Gebeurtenissen op de site kunnen nu makkelijker worden bijgehouden als conversie, aangezien events kunnen worden ingesteld als doel.

Sneller segmenten toepassen
Het rapport hoeft niet langer verlaten te worden om een geavanceerd segment toe te passen. Ook hoeft bij het nieuwe segment niet meer het vakje ‘alle bezoeken’ aangevinkt te worden.

“Word Cloud” visualisatie
Een andere nieuwe functie is “ Word Cloud visualisatie”. Hiervan kan bij het rapporteren gebruik worden gemaakt. De cloud geeft de meest gebruikte zoektermen gevisualiseerd weer.

Conclusies

Gebruikers hebben sneller toegang tot meer informatie doordat gebruikers zelf dashboards kunnen aanpassen. Hierdoor zijn zij niet meer gebonden aan 1 dashboard.
Het doel dat Google had voor de nieuwe versie, sneller en eenvoudiger toegang tot je data, is behaald. De nieuwe Google Analytics is overzichtelijker, sneller en vooral gebruiksvriendelijker geworden.

Geschreven door: Niels Hobert

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Continue optimalisatie vanuit de gebruikers en snel schakelen in het proces had een grote impact op het behalen van onze ambitieuze doelstelling

Mitchel Oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL