Nieuwe privacy policy van Google

Vanaf 1 maart gaat de het nieuwe privacybeleid van Google in. Wat zijn de belangrijkste veranderingen en wat betekent dit voor gebruikers?

De belangrijkste veranderingen

Google zal haar privacybeleid (op dit moment bestaande uit meer dan 50 documenten) samenvoegen tot één overkoepelend document. Deze nieuwe privacy policy zal vanaf 1 maart 2012 gelden voor alle gebruikers, zowel zoekers als gebruiks van Google Apps (zoals Google Analytics en Google AdWords). 

Wat betekent dit voor gebruikers?

In het nieuwe beleid van Google is aangegeven dat de uitwisseling van gegevens tussen de verschillende diensten van Google eenvoudiger wordt. Gebruikers merken dit omdat door deze wijzigingen de diensten van Google steeds beter worden afgestemd op de persoonlijke voorkeuren van de individuele persoon. Dat Google je persoonlijke gegevens kent is al langer bekend, maar nu geeft ze zichzelf de vrijheid haar diensten aan te passen aan de verzamelde gegevens.

Wat zegt Google zelf?

Het nieuwe beleid heeft veel voordelen voor gebruikers. Volgens Google sluit het aan bij de wens om: " om één eenvoudige en intuïtieve ervaring te leveren voor Google als geheel."

De hoofdpunten:

  • Werken met meerdere Google producten wordt eenvoudiger door het snelle schakelen tussen verschillende diensten.
  • Gepersonaliseerd voor de gebruiker doordat Google begrijpt wat u zoekt aangepast aan uw voorkeuren.
  • Eenvoudig delen en samenwerken.
  • De bescherming van de privacy verandert niet.

Toch zijn er veel vragen en is er ook bezorgdheid geuit. Google heeft het nieuwe beleid inmiddels verdedigd tegenover het Amerikaanse congres door te zeggen dat iedere gebruiker een deel van zijn/haar instellingen kan aanpassen. Ook is het natuurlijk mogelijk verschillende diensten van Google te gebruiken zonder ingelogd te zijn. Er verandert niks aan de aard van de gegevens die worden verzameld en de manier waarop dit wordt gedeeld met derden.

Natuurlijk zijn we benieuwd naar jullie gedachten over dit nieuwe beleid en de toekomst hiervan. Deel je ideëen hierover en als er vragen zijn, stel deze dan gerust.

Auteur: Jip van Kervel & Niels Hobert

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Meest succesvolle vroegboek campagne ooit

Oad
Review van Oad over Oad

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL