Is jouw e-mailmarketing klaar voor de nieuwe wet voor bescherming persoonsgegevens? - AVG serie: deel 2

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Op 25 mei 2018 treed de GDPR officieel in werking. Is jouw organisatie al AVG-proof? De tijd tot mei 2018 tikt namelijk gestaag door. Zoals te lezen in een artikel eerder in deze serie selt deze wet hoge eisen aan de verwerking van data door bedrijven. Jasmijn legt in haar artikel op Marketingfacts uit wat deze wet voor je e-mailmarketingactiviteiten betekent.

Boetes

Bij het overtreden van de richtlijnen kunnen hoge boetes worden opgelegd die oplopen tot 20 miljoen euro of 4% van je jaaromzet.

E-mailmarketing

In Nederland is de Wet Bescherming Persoonsgegevens van kracht. In deze wetgeving staan richtlijnen die gehanteerd worden bij de verwerking van persoonsgegevens. Jasmijn zet de belangrijkste punten van de AVG/ GDPR op het gebied van e-mailmarketing voor je op een rij:

  • Opt-in
  • Rechten van de burger
  • Profilering
  • Huidige data

Het complete artikel over e-mailmarketing en de AVG/ GDPR wetgeving lezen?

In het artikel op Marketingfacts lees je wat de nieuwe wetgeving voor je e-mailmarketingactiviteiten betekent.