Hoog in Google met meerdere vermeldingen tegelijkertijd

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Google heeft verschillende soorten resultaten: natuurlijke resultaten en advertenties. Voor de natuurlijke resultaten spelen siteoptimalisatie, SEO, zoektermoptimalisatie en goede descriptions een belangrijke rol. Hiermee kunnen gratis bezoekers worden aangetrokken. De advertenties zijn erg geschikt voor de long-tail zoekwoorden. Alle gewenste zoektermen kunnen worden beheerd in Google AdWords. Door het effectief inzetten van alle middelen kan de online aanwezigheid worden verdubbeld of zelfs verviervoudigd.

Verschillende soorten zoekresultaten

Google heeft verschillende soorten resultaten, die grofweg te onderscheiden zijn in advertenties en natuurlijke resultaten. Natuurlijke resultaten bestaan al langer in meerdere vormen onder de noemer Universal Search. Denk hierbij aan Youtube, afbeeldingen en news. Maar ook Google Shopping en Maps zijn natuurlijke resultaten die ook interessant kunnen zijn voor commercile doeleinden en dus optimaal ingericht moeten worden. Daarnaast spelen gewone websitevermeldingen op een natuurlijke manier de grootste rol, waarin hoge posities kunnen worden bereikt door middel van zoektermoptimalisatie. AdWords advertenties bestaan al lang, ook al enige tijd met een kaart/adresvermelding of andere extensies zoals telefoonnummers of sitelinks, maar hier zijn ook productadvertenties aan toegevoegd. Dit is een nieuwe manier om feeds zoals die ook in Google Shopping worden gebruikt te benutten.

Een voorbeeld uit de praktijk

Een voorbeeld van een klant, Leurink mode, die hoog in Google te vinden is. Hierbij hebben we meerdere middelen in hebben gezet:

Leurink mode cambio jeans

 

In bovenstaande afbeelding worden er 4 resultaten weergegeven van Leurink mode wanneer we zoeken op cambio jeans. Maar via welke manier is dit te bereiken en wat zijn deze middelen?

Manieren en middelen om de online aanwezigheid te vergroten

Aan de linkerkant spelen siteoptimalisatie en SEO (zoekmachine optimalisatie) een grote rol. Aan deze linkerkant (onder de ruimte voor advertenties) hoeft er niet betaald te worden voor bezoekers. Een goede inzet van zoektermoptimalisatie en het creren van goede descriptions zorgen onder andere voor deze gratis bezoekers. Google shopping is ook een manier om gratis clicks te vergaren. Met Google shopping kan je natuurlijk vindbaar op het productassortiment worden. Met behulp van het opzetten van productfeeds en het aanmelden in Merchant Center is dit mogelijk.

Met Google Adwords Product Ads is het mogelijk om direct vindbaar te worden op zoekopdrachten naar bepaalde producten. Hierdoor kan je targeten op een zeer koopgericht publiek en een hoog conversiepercentage realiseren. Dit is mogelijk door de productfeed uit het Merchant Center toe te voegen en onder andere klikprijzen in te stellen. Deze Google AdWords Product Ads kan worden ingezet naast de AdWords advertenties. Een AdWords advertentie maakt het mogelijk om alle gewenste zoekwoorden in het geheel te beheren, AdWords is erg geschikt voor long-tail zoekwoorden.

Online aanwezigheid verdubbeld of zelfs verviervoudigd

Door het effectief inzetten van alle middelen kan de online aanwezigheid worden verdubbeld of zelfs verviervoudigd, zoals in ons voorbeeld. Op deze manier verwerf je een groter online marktaandeel en de online naamsbekendheid wordt gemaximaliseerd.

Heeft u nog meer vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvendcontactmet ons op. Onzespecialisten staan u graag te woord!

Auteur: Rene Nijhuis