Hoe speel je als organisatie in op het nieuwe algoritme van Instagram?

Sinds de overname van Facebook en de inzet van Instagram Ads is de hoeveelheid content op Instagram fors toegenomen. Omdat Instagram content toonde op basis van de meest recente posts betekende dit dat de gebruiker veel relevante content miste. Om deze reden is het volgens Instagram van belang dat de content wordt gesorteerd en om de chronologische tijdlijn in te ruilen voor een tijdlijn waarop de meest relevante posts eerst worden getoond. 

Relevantie is betrokkenheid en interactie

Om de gebruiker de meest relevante content te bieden analyseert Instagram het gedrag van de gebruiker en past daarop het aanbod van de content aan. De relevantie wordt gebaseerd op interactie en betrokkenheid van de gebruiker met een vriend, merk of organisatie. Lijken deze op diegenen waar de gebruiker een intensieve relatie heeft, dan worden deze ook als relevant bestempeld. De boodschap van Instagram:

“The order of photos and videos in your feed will be based on the likelihood you’ll be interested in the content, your relationship with the person posting and the timeliness of the post”

Inspelen op het nieuwe algoritme met een nieuwe strategie

Deze verandering in algoritme is een grote verandering voor bedrijven die actief zijn op Instagram. Het betekent namelijk dat je niet meer alle volgers bereikt, maar alleen degene die daadwerkelijk interactie hebben met je organisatie.

Nu moeten we ons afvragen of dit erg is of juist kansen biedt. Door de vele content die Instagram toonde bereikte maar 30% daadwerkelijk de volger. Dit was niet de relevante content, maar de meest recente content. Dit betekent dat organisaties meerdere posts per dag moesten plaatsen om de volger te bereiken; erg tijdsintensief en niet per se effectief. Omdat de meest relevante posts nu bovenaan de tijdlijn worden geplaatst bereikt een organisatie eerder de juiste doelgroep. Het is daarom van belang dat organisaties een goede nieuwe strategie schrijven om de volgers te activeren tot interactie en betrokkenheid. Een andere grote kans ligt nu bij Instagram Ads die je zichtbaarheid garandeert bij de juiste doelgroep.  

Heb je vragen over de inzet van Instagram voor het bereiken van je klant? Neem dan contact met ons op!

 

 

Deel deze blog!

Heb je nog vragen?

Heb je nog vragen?

Heb je vragen over de inzet van Instagram voor het bereiken van je doelgroep? Neem dan contact met ons op!

Neem contact op!

Klanten over ons

Rene van Essen van SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Net als in onze filosofie bekijkt Adwise het door de ogen van de eindgebruiker

Rene van Essen
SBM Bouw- en vastgoedmanagers
Review van SBM Bouw- en vastgoedmanagers over SBM Bouw- en vastgoedmanagers

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL