Het belang van transactionele e-mails

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Een factuur, orderbevestiging, bevestiging van het aanmaken van een account of de mail die je ontvangt wanneer je je wachtwoord bent vergeten bent noemen we een transactionele e-mail. Eigenlijk vallen alle niet-commerciele e-mails onder deze noemer. Marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commercile e-mails maar laten punten liggen als het gaat om deze transactionele e-mails terwijl dit juist heel veel impact kan leveren.

Niet alleen is een transactionele e-mail de e-mail die l je webshop-klanten krijgen,ook dragen ze bij aan de totaalbeleving van de customer journey. In dezeblog legt Jasmijn je uit wat transactionele e-mails zijn en welke kansen er liggen voor jeorganisatie. Detwee belangrijkste transactionele e-mails lichten ze uit, want er bestaan duidelijke eisen over de informatie die minimaal in deze mails dient te staan.

Benieuwd naar het volledige artikel?

Lees het hele verhaal op Marketingfacts en kom erachter waarom transacitonele e-mails ook belangrijk zijn.