Het belang van transactionele e-mails

Een factuur, orderbevestiging, bevestiging van het aanmaken van een account of de mail die je ontvangt wanneer je je wachtwoord bent vergeten bent noemen we een transactionele e-mail. Eigenlijk vallen alle niet-commerciele e-mails onder deze noemer. Marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commerciële e-mails maar laten punten liggen als het gaat om deze transactionele e-mails terwijl dit juist heel veel impact kan leveren. 

Niet alleen is een transactionele e-mail de e-mail die ál je webshop-klanten krijgen, ook dragen ze bij aan de totaalbeleving van de customer journey. In deze blog legt Jasmijn je uit wat transactionele e-mails zijn en welke kansen er liggen voor je organisatie. De twee belangrijkste transactionele e-mails lichten ze uit, want er bestaan duidelijke eisen over de informatie die minimaal in deze mails dient te staan.

 

Benieuwd naar het volledige artikel? 

Lees het hele verhaal op Marketingfacts en kom erachter waarom transacitonele e-mails ook belangrijk zijn.

Deel deze blog!

Wat is jouw uitdaging?

Wat is jouw uitdaging?

Wij zijn benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!

Plan een kennismaking

Klanten over ons

Marcel Heijboer van Atkins

Met deze case is slim ingespeeld op intrinsieke behoeftes en stimuleren wij onze trouwe volgers op een natuurlijke manier om over te gaan tot een product aankoop. Zowel online als offline in onze webshop.

Marcel Heijboer
Atkins
Review van Atkins over Atkins

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL