Het belang van transactionele e-mails

Een factuur, orderbevestiging, bevestiging van het aanmaken van een account of de mail die je ontvangt wanneer je je wachtwoord bent vergeten bent noemen we een transactionele e-mail. Eigenlijk vallen alle niet-commerciele e-mails onder deze noemer. Marketeers hebben vaak volle focus op het sturen van mooie, gesegmenteerde, relevante en geautomatiseerde commerciële e-mails maar laten punten liggen als het gaat om deze transactionele e-mails terwijl dit juist heel veel impact kan leveren. 

Niet alleen is een transactionele e-mail de e-mail die ál je webshop-klanten krijgen, ook dragen ze bij aan de totaalbeleving van de customer journey. In deze blog legt Jasmijn je uit wat transactionele e-mails zijn en welke kansen er liggen voor je organisatie. De twee belangrijkste transactionele e-mails lichten ze uit, want er bestaan duidelijke eisen over de informatie die minimaal in deze mails dient te staan.

 

Benieuwd naar het volledige artikel? 

Lees het hele verhaal op Marketingfacts en kom erachter waarom transacitonele e-mails ook belangrijk zijn.

Deel deze blog!

Wat is jouw uitdaging?

Wat is jouw uitdaging?

Wij zijn benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking!

Plan een kennismaking

Klanten over ons

Mitchel Oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Continue optimalisatie vanuit de gebruikers en snel schakelen in het proces had een grote impact op het behalen van onze ambitieuze doelstelling

Mitchel Oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL