Het aantal downloads van je App vergroten met Google Adwords campagnes

Apps zijn hot. Het gebruik van mobiele Apps is in 2013 meer dan verdubbeld en de verwachting is dat deze groei de komende jaren sterk doorzet. Genoeg reden voor Google om hier meer focus op te leggen. In 2014 zijn er verschillende nieuwe advertentiemogelijkheden bijgekomen om App downloads te stimuleren.


Al in 2009 nam Google het mobiele advertentienetwerk AdMob over voor 750 miljoen dollar. Destijds was dat de tweede grootste acquisitie van de zoekmachinegigant. Binnen Admob kun je adverteren in andere Apps op basis van tekst-, banner- en videoadvertenties. Dit kan zowel binnen de Apps in de Google Play Store en de App store van Apple.

Targetingmogelijkheden

Deze advertenties kunnen getarget worden op 50 verschillende App categorieën. Zie onderstaande lijst voor de beschikbare categorieën:

Het is ook mogelijk om het bereik van individuele Apps op te zoeken en deze te targeten:

Interesses, geslacht en leeftijd

De targeting kan specifieker gemaakt worden door interesses, geslacht en leeftijd  toe te voegen of uit te sluiten:

Als je de groep onbekend uitsluit zal de doelgroep een stuk kleiner zijn aangezien Google niet van alle gebruikers de gegevens in kaart heeft. 

Advertentiesjablonen

Binnen het AdMob netwerk zijn er 3 advertentiesjablonen beschikbaar:

  1. Advertentie voor app-promotie


 
Bij deze variant wordt het app-pictogram weergegeven naast je advertentietekst. Hierbij is direct een button om te downloaden zichtbaar. 

  1. Videoadvertentie voor app-promotie

Bij de tweede variant kan eenvoudig een YouTube promotie filmpje aan de advertentie worden toegevoegd. 

  1. Beeldadvertentie voor app-promotie



Bij de laatste variant kan een banner worden vertoond die gebruikers aanspoort om de App te downloaden.

Apps promoten in Google met mobiele zoekcampagnes

Een tweede mogelijkheid is om binnen het zoeknetwerk van Google op mobiele apparaten een speciale advertentie voor app/digitale inhoud te tonen wanneer iemand op bijvoorbeeld “tuinieren app” zoekt.

Apps promoten in het display netwerk van Google

De laatste mogelijkheid is om aan de hand van dezelfde advertentiesjablonen het normale Google Display netwerk (excl. mobiele apps) te targeten. Hier kan de doelgroep specifieker gemaakt worden door te werken met de gebruikelijke targetingmethodes: locatie, zoekwoorden, interesses, geslacht, leeftijd. Deze advertenties worden dan alleen weergegeven als een gebruiker via de mobiel of tablet op een website komt die is aangesloten bij het Google Display netwerk. 

Zoals je ziet zijn er tegenwoordig veel mogelijkheden om het aantal App downloads te stimuleren. Heb jij een App en wil je ook meer downloads? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze specialisten.

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Marc ter Haar van Koffergigant

Samen met Adwise werken we al jaren aan onze SEO strategie en zien we sterke resultaten ondanks de hevige concurrentie

Marc ter Haar
Koffergigant
Review van Koffergigant over Koffergigant

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL