Gratis Whitepaper: E-mailmarketing in e-com organisaties

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

E-mailmarketing

Sinds de smartphone behoort e-mail weer tot een van de belangrijkste omzetkanalen voor online marketeers. De vele mogelijkheden om op het juiste moment aan de juiste persoon de juiste content te versturen maken dit kanaal erg relevant. Wanneer je e-mailmarketing wilt inzetten zijn er een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden. In onze whitepaper E-mailmarketing gaan we hier uitgebreid op in. Hieronder sommen we de 10 belangrijkste punten voor je op:

10 belangrijkste punten voor succesvolle e-mailmarketing

  • Bouw een kwalitatieve database door middel van een goed inschrijfproces.
  • Blijf je database uitbouwen met kwalitatieve e-mailadressen.
  • Houd altijd rekening met de e-mailwetgeving.
  • Houd je deliverability goed in de gaten.
  • Blijf testen in je mails en automatische campagnes.
  • Neem de tijd om je resultaten te analyseren.
  • Segmenteer, personaliseer en wees relevant!
  • Blijf altijd optimaliseren.
  • Besteed ook aandacht aan je uitschrijfproces.
  • Kies een e-mail service provider die bij jouw wensen en ambities past!

Marketing automation

Naast het versturen van je nieuwsbrieven kun je met e-mailmarketing geautomatiseerd inspelen op de verschillende fases van de customer journey. E-mail is hierbij echt een service aan de klant waarmee je hem op het juiste moment, de juiste informatie biedt. Met slimme campagnes maak je van een prospect een klant en van een klant een repeater. Maar ook voor heractivatie is e-mail het kanaal om inactieve klanten te motiveren om nog eens een order te doen. Je kunt oneindig veel slimme geautomatiseerde e-mail campagnes bedenken. Op veel van deze campagnes gaan we uitgebreid in, in onze whitepaper over e-mailmarketing in e-com organisaties. Hieronder geven we je de top 5 meest populaire e-mailcampagnes voor webshops:

Top 5 meest succesvolle e-mailcampagnes voor webshops:

  1. Cross sell stimuleren: Na aankoop van een artikel een e-mail sturen waarin bijpassende artikelen worden aangeboden.
  2. Winkelwagen verlaters activeren: Wanneer bezoekers wel hun winkelmand gevuld hebben maar de aankoop niet hebben afgerond een mail sturen (eventueel met een korting zoals gratis verzending) en triggeren om de bestelling alsnog af te ronden.
  3. Review uitvragen: Na aankoop de klant vragen om een review te schrijven bij het product.
  4. Herhaalaankoop stimuleren: Afhankelijk van het type product een X periode na aankoop een e-mail sturen waarin je aangeeft dat het tijd is voor een herhaalbestelling. Bijvoorbeeld bij lenzen of fast moving consumer goods.
  5. Dynamic remarketing (op basis van website gedrag): Een e-mail met onlangs bekeken producten.

Wil je alles lezen over e-mailmarketing en automation? Lees dan ons whitepaper over e-mailmarketing in e-com organisaties.