Sinds de smartphone behoort e-mail weer tot een van de belangrijkste omzetkanalen voor online marketeers. De vele mogelijkheden om op het juiste moment aan de juiste persoon de juiste content te versturen maken dit kanaal erg relevant. Wanneer je e-mailmarketing wilt inzetten zijn er een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden. In onze whitepaper E-mailmarketing gaan we hier uitgebreid op in. Hieronder sommen we de 10 belangrijkste punten voor je op:
Naast het versturen van je nieuwsbrieven kun je met e-mailmarketing geautomatiseerd inspelen op de verschillende fases van de customer journey. E-mail is hierbij echt een service aan de klant waarmee je hem op het juiste moment, de juiste informatie biedt. Met slimme campagnes maak je van een prospect een klant en van een klant een repeater. Maar ook voor heractivatie is e-mail het kanaal om inactieve klanten te motiveren om nog eens een order te doen. Je kunt oneindig veel slimme geautomatiseerde e-mail campagnes bedenken. Op veel van deze campagnes gaan we uitgebreid in, in onze whitepaper over e-mailmarketing in e-com organisaties. Hieronder geven we je de top 5 meest populaire e-mailcampagnes voor webshops:
Wil je alles lezen over e-mailmarketing en automation? Lees dan ons whitepaper over e-mailmarketing in e-com organisaties.
Since 2005 – Fullservice Digital Agency - #1 Academy ’25