Google voegt geautomatiseerde regels toe aan Google Ads

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

De regels kunnen ingesteld worden bij zoekwoorden, advertenties, advertentiegroepen en campagnes en kunnen biedings-, budget- of statuswijzingen zijn. Door regels aan te maken kunnen campagnes, advertentiegroepen, advertenties en/of zoekwoorden worden geactiveerd, gepauzeerd of het CPC bod worden aangepast op het moment dat u dat wilt. U kunt bijvoorbeeld automatisch zoekwoorden pauzeren die een slechte CTR behalen of juist de CPC bieding met een x aantal procent verhogen om de gemiddelde positie te verbeteren. Zo kunt u geautomatiseerd de kwaliteit van uw campagne verbeteren.

Er zijn vele combinaties van vereisten mogelijk om n regel te maken, waardoor aan bijna alle wensen kan worden voldaan. Het voordeel is dat Google een functie heeft genaamd: Voorbeeld van resultaten bekijken. Hiermee kunt u precies zien wat de regel gedaan zou hebben, wanneer hij op dat moment toegepast zou worden en dus kijken of de ingestelde regel de gewenste handelingen uitvoert. Nadat Google daadwerkelijk een geautomatiseerde wijzing heeft doorgevoerd ontvangt u een e-mail met de wijzing, zo houdt u zelf altijd een overzicht van de geautomatiseerd uitgevoerde wijzingen en kunt u waarnodig nog bijsturen.

 

Google Adwords Automatische regels

Geschreven door: Thijs Wolbers