Google voegt geautomatiseerde regels toe aan Google Ads

De regels kunnen ingesteld worden bij zoekwoorden, advertenties, advertentiegroepen en campagnes en kunnen biedings-,  budget- of statuswijzingen zijn. Door regels aan te maken kunnen campagnes, advertentiegroepen, advertenties en/of zoekwoorden worden geactiveerd, gepauzeerd of het CPC bod worden aangepast op het moment dat u dat wilt. U kunt bijvoorbeeld automatisch zoekwoorden pauzeren die een slechte CTR behalen of juist de CPC bieding met een x aantal procent verhogen om de gemiddelde positie te verbeteren. Zo kunt  u geautomatiseerd de kwaliteit van uw campagne verbeteren. 

Er zijn vele combinaties van ‘vereisten’ mogelijk om één regel te maken, waardoor aan bijna alle wensen kan worden voldaan. Het voordeel is dat Google een functie heeft genaamd: ‘Voorbeeld van resultaten bekijken’. Hiermee kunt u precies zien wat de regel gedaan zou hebben, wanneer hij op dat moment toegepast zou worden en dus kijken of de ingestelde regel de gewenste handelingen uitvoert. Nadat Google daadwerkelijk een geautomatiseerde wijzing heeft doorgevoerd ontvangt u een e-mail met de wijzing, zo houdt u zelf altijd een overzicht van de geautomatiseerd uitgevoerde wijzingen en kunt u waarnodig nog bijsturen.

 

Google Adwords Automatische regels

Geschreven door: Thijs Wolbers

 

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

 Mitchel oude Nijhuis van Kees Smit Tuinmeubelen

Nu we het effect van online campagnes op onze fysieke winkels kunnen zien, hebben we keihard bewijs voor het échte rendement van o.a. Google AdWords.

Mitchel oude Nijhuis
Kees Smit Tuinmeubelen
Review van Kees Smit Tuinmeubelen over Kees Smit Tuinmeubelen

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL