Google test de sitelinks

Google is continu aan het testen wat de beste gebruikerservaring oplevert. Bij een zoekopdracht kwamen we vandaag weer een duidelijk voorbeeld van zo'n gebruikerstest tegen. Deze test heeft betrekking op de sitelinks in de natuurlijke resultaten. Het overzicht van sitelinks is normaal een lijst met klikbare link.

Zie voorbeeld:
adwise sitelinks normaal

 

In de nieuwe situatie is het overzicht van sitelinks veel uitgebreider, het lijkt hiermee meer op de normale zoekresultaten. Zoals bij elke test van Google is het niet zeker dat de resultaten zichtbaar blijven. Eerst wordt er een testgroep geselecteerd waarop het experiment wordt getest. Het gedrag van de gebruikers uit de testgroep is daardoor doorslaggevend met betrekking tot het aanblijven van de wijzigingen.

Hieronder de sitelinks zoals ze door Google getest worden, duidelijke conclusie is dat het gebruik van meta-descriptions op de (dieperliggende) pagina's hierdoor belangrijker wordt.

Wat zijn jullie ideeën en ervaringen over deze nieuwe situatie.

adwise sitelinks

 

Auteur: Niels Hobert

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Mark Abbes van Mijn Qredits

Al in 2012 ontstond het idee om een persoonlijke omgeving in te richten en samen met Adwise hebben we dit nu succesvol gerealiseerd

Mark Abbes
Mijn Qredits
Review van Qredits over Mijn Qredits

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL