Google+ koppelen aan AdWords

Een week geleden maakte Google bekend dat het mogelijk is de bedrijfspagina van het Google+ profiel te koppelen aan de Google AdWordscampagne van het betreffende bedrijf. Hierdoor krijgen de zoekers naast de normale kop en advertentietekst ook een klikbare link naar de Google+ pagina. Misschien nog wel belangrijker in de toekomst is de referentie: een ingelogde bezoeker ziet wie van zijn/haar vrienden de (gehele) website een +1 heeft gegeven.

Hoe werkt deze koppeling?

De koppeling van het Google+ profiel met de AdWords campagne kan gemaakt worden via het tabblad advertentie-extenties,  hier kan sinds vorige week worden gekozen voor sociale extenties. Via deze weg kan de Google+ bedrijfspagina worden gekoppeld aan de gewenste campagnes. Let op: de Google+ bedrijfspagina moet geverifieerd zijn doormiddel van een wederzijdse link met de tag “rel=publisher “.

 

Wat is het voordeel?

De koppeling tussen AdWords en Google+ heeft voor- en nadelen. De 2 grote voordelen van deze koppeling in onze ogen zijn:

  • Referenties

Referenties van personen binnen en buiten het netwerk. Het complete aantal +1’s van de hele website worden hier opgeteld. Personen binnen het netwerk worden zelfs met foto en naam genoemd. Deze referenties zijn natuurlijk zeer waardevol.

  • Link naar bedrijfspagina

Onder de AdWords advertentie staat een duidelijke link naar de Google+ bedrijfspagina van het betreffende bedrijf. Hierdoor is deze tool natuurlijk ideaal voor het krijgen (en behouden) van een dialoog met je doelgroep. Google AdWords kan op deze manier meer interactief worden ingezet.

 

Er zijn vast nog veel meer voordelen voor het toevoegen van deze koppeling en de toevoeging van sociale referenties. Ook zullen er ongetwijfeld kritische geluiden over zijn, zoals het beperkte bereik dat Google+ op dit moment heeft. We horen graag wat jullie mening hierover is.

Auteur: Niels Hobert

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Kim Otte van Leadax

Adwise heeft ons bewezen dat online marketing ook binnen een van oorsprong behouden markt succesvol kan zijn en waarbij offline en online kanalen effectief samenkomen en elkaar versterken

Kim Otte
Leadax
Review van Leadax over Leadax

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL