Google Places wordt Google+ Local

Google Places maakt plaats voor Google+ Local. Google+ Local is een functie binnen Google+ waar gezocht kan worden naar lokale bedrijven.  Voor veel bedrijven is het belangrijk dat zij ook lokaal goed worden gevonden en hebben hierom een Google Places account aangemaakt. Google heeft de Google Places accounts geïntegreerd in Google+ Local en voor bedrijven is het belangrijk om deze Google+ Local pagina te ‘claimen’ en op een professionele manier in te richten. 

Belang van Google+ Local

Google+ Local pagina’s worden geïndexeerd door Google en dat houdt in dat deze pagina’s in de zoekresultaten van Google worden vertoont . Voor ondernemingen die lokaal actief zijn kan dit resulteren in een verhoogde zichtbaarheid in de zoekresultaten in Google. Bij deze zoekresultaten worden tevens het aantal Zagat recensies weergegeven. Deze recensies worden door Google+ gebruikers geschreven op de Google+ Local pagina, waarbij er op verschillende categorieën kan worden aangegeven hoe het bedrijf scoort (bijvoorbeeld kwaliteit, uitstraling en service). Hoe meer recensies er zijn geschreven en hoe hoger de gegeven scores zijn, hoe groter de kans is om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.

Google+ Local inrichten

Google+ gebruikers kunnen in Google+ Local zoeken naar bedrijven in de buurt en kunnen vanuit deze pagina doorklikken naar jouw website of Google+ pagina . Voordat er een Google+ Local pagina voor het bedrijf kan worden ingericht, moet er eerst een persoonlijk Google+ account worden aangemaakt. Zodra deze is aangemaakt ga je naar de functie lokaal in Google+ . Zoek hier naar jouw bedrijf en claim de pagina door aan te geven dat jij de desbetreffende pagina wil beheren. Het is ook mogelijk om in te loggen op jouw Google Places vermelding waarna je de melding ontvangt om over te stappen naar Google+ Local. Door de stappen te volgen die Google aangeeft kan jouw account worden geüpgrade naar Google+ Local. Als je nog niet vindbaar bent in Google+ Local, moet er eerst een Google Places account voor het bedrijf worden aangemaakt. Deze Google Places account wordt geïntegreerd in Google+ Local, waarna jouw bedrijf ook te vinden is in Google+ Local. Zodra jouw bedrijf te vinden is in Google+ Local, moet hier nog wel even worden aangegeven dat jij de Google+ Local pagina wil beheren.

Op de Google+ Local pagina is er ruimte voor een duidelijke beschrijving van het bedrijf en er kunnen bedrijfsfoto’s en video’s worden geplaatst. Daarnaast kunnen bezoekers hier reviews en beoordelingen van andere mensen bekijken. Google Places kende een limiet in het aantal tekens in de bedrijfsbeschrijving. Op Google+ Local is het mogelijk om veel meer informatie te plaatsen, maak daarom ook gebruik van deze ruimte. Zorg ervoor dat de bedrijfsbeschrijving volledig is en dat er in de paginabeschrijving woorden (keywords) zijn verwerkt waar jij graag op gevonden wil worden. Plaats tevens in deze beschrijving de link naar jouw website.

Heeft u vragen over dit onderwerp? Of wilt u graag ondersteuning bij de inrichting van het Google+ Local account? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten staan u graag te woord!


 

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Mandy Schild van Demarec OilQuick Challenge

Adwise heeft onze merkbekendheid in een technische nichemarkt vergroot, met slimme digital marketing en een effectieve en vooral leuke samenwerking!

Mandy Schild
Demarec OilQuick Challenge
Review van Demarec over Demarec OilQuick Challenge

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL