Google gaat positievoorkeuren afschaffen

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Vanaf mei dit jaar zal Google de positievoorkeuren binnen Google Ads afschaffen. Wat zijn positievoorkeuren en wat betekent deze wijziging precies?

Positievoorkeuren in Google Ads

Met positievoorkeuren is het mogelijk om uw advertenties op bepaalde posities te targeten, bijvoorbeeld op positie 1 of van positie 2 tot 3. Ook kunnen lagere posities worden getrarget; een goede methode om de klikkosten op concurrerende zoekwoorden te kunnen beheersen.

Wat gaat er veranderen?

Vanaf begin mei is het niet meer mogelijk om de positievoorkeuren in Google Ads (voorheen Google Adwords) in te schakelen. Heeft u al positievoorkeuren ingeschakeld, dan blijven deze gelden zolang u deze niet uitschakelt.

Heeft u een Google Ads campagne waarin u gebruik maakt van positievoorkeuren? Dan zijn er enkele tips om ervoor te zorgen dat u de huidige positievoorkeur bewaart, ook als u uw zoekwoorden wijzigt.

Alternatieven

Google Ads heeft verschillende functies die een alternatief bieden voor positievoorkeuren, zoals het instellen van geautomatiseerde regels. Neem voor meer informatie contact met ons op. Adwise is een Certified Google Ads partner en heeft verschillende gekwalificeerde Google Ads specialisten die u graag deskundig adviseren over de mogelijkheden voor uw (bestaande) Google Ads campagne(s).