Update: Google Adwords introduceert dynamische sitelinks en test met betaalde lokale resultaten

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

De ontwikkelingen van Google AdWords volgen elkaar in hoog tempo op. In deze blog twee nieuwe updates van de afgelopen periode.

Google Adwords introduceert dynamische sitelinks

Google heeft een nieuwe vorm van sitelinks gentroduceerd: dynamische sitelinks. Sitelinks zijn links die onder de advertentie worden weergegeven en verwijzen naar relevante paginas. Sitelinks versterken de relevantie van de advertenties en verbeteren de gebruikerservaring. Google gaat nu automatisch deze sitelinks genereren wanneer er handmatig geen sitelinks zijn ingesteld.

 

 

Het is belangrijk om zelf sitelinks te blijven toevoegen omdat de weergave van dynamische sitelinks laag zal zijn. Handmatige ingestelde sitelinks zullen altijd worden weergegeven tenzij Google verwacht dat de prestaties van een dynamische sitelink beter is. De dynamische sitelinks worden per direct uitgerold. Een bijkomend voordeel is dat klikken op dynamische sitelinks gratis zijn.

Google test met betaalde lokale resultaten

In de Verenigde Staten ging 11 augustus 2014 onderstaand screenshot rond op twitter. Hierin is te zien dat de organische lokale resultaten worden weergegeven als betaalde advertenties.

 

Het is duidelijk dat Google hiermee aan het testen is in de Verenigde Staten. Na eerst Google Shopping betaald te maken, lijkt het erop dat de lokale resultaten nu aan de beurt zijn. Dit betekent dat er boven de vouw meer advertenties komen en dat het effectief inzetten van Google AdWords nog belangrijker wordt.

Wil je meer informatie over n van de bovenstaande Google Adwords ontwikkelingen? Neem dan contact op met n van onze specialisten.