Challenge us
menu

Facebook komt met Website Custom Audiences

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Facebook is begonnen met de uitrol van Website Custom Audiences. Deze nieuwe functionaliteit binnen het advertentieplatform van Facebook maakt het mogelijk om Facebook-gebruikers te targeten welke jouw website hebben bezocht. Hierdoor is de doelgroep van jouw Facebook advertentiecampagne super relevant. Zo is het mogelijk om alle websitebezoekers in te stellen als doelgroep, maar je kan er ook voor kiezen om een specifiek segment als doelgroep in te stellen. Op deze manier kan je websitebezoekers targeten welke niet zijn overgegaan tot de aanschaf van een product of dienst. Alleen deze mensen krijgen vervolgens de advertenties te zien op Facebook.

Wat zijn Website Custom Audiences?

Website Custom Audiences op Facebook zijn vergelijkbaar met Google AdWords remarketing. Hiermee kan je websitebezoekers doelgericht benaderen met een specifiek aanbod of met een algemene brandingcampagne op Facebook. De website custom audiences zijn aangepaste doelgroepen welke je kan aanmaken binnen het advertentieplatform van Facebook. Hierbij is het mogelijk om verschillende segmenten te creren. Zo kan je een aangepaste doelgroep aanmaken voor mensen die jouw website hebben bezocht maar niets hebben besteld. Het is zelfs mogelijk om mensen te targeten die producten in hun winkelmandje hebben gestopt, maar niet hebben afgerekend. Je kan dus precies de juiste doelgroep bereiken met deze nieuwe aangepaste doelgroep binnen Facebook.

Waar kunnen Website Custom Audiences voor worden ingezet?

De Website Custom Audiences zijn interessant om in te zetten voor conversie, maar ook om meer relevante fans voor jouw Facebook pagina te krijgen.

Conversies

Website Custom Audiences zijn erg interessant om in te zetten voor conversie. Je kan namelijk mensen bereiken die jouw website hebben bezocht maar geen actie hebben ondernomen (bestelling van een product of dienst, contactaanvraag, brochure download, etc.) met een advertentie op Facebook. Met deze advertenties worden mensen (die al interesse in jouw bedrijf hebben getoond) aan jouw product, dienst of bedrijf herinnert. Herhaling werkt uitstekend en met deze functie binnen Facebook kan je twijfelende klanten omzetten in converterende klanten.

Relevante fans krijgen

Het is erg belangrijk om te zorgen voor kwalitatieve fans. Op dit moment is het inzetten van custom audiences hier erg geschikt voor. Hiermee target je namelijk mensen uit jouw klantenbestand. Zodra de Website Custom Audiences worden uitgerold in Nederland is deze aangepaste doelgroep de perfecte aanvulling op de custom audiences. Je kan hiermee namelijk mensen bereiken welke jouw website hebben bezocht, maar geen fan van jouw Facebook pagina zijn en nog niet in jouw e-mailbestand zitten. Het grote voordeel hiervan is dat mensen die de advertentie te zien krijgen precies weten wie jij bent en wat je doet.

Wanneer is de Website Custom Audiences functie beschikbaar?

Deze functionaliteit is al uitgerold binnen Engelstalige landen. Facebook is bezig met de internationale uitrol van de Website Custom Audiences, het is echter nog niet duidelijk wanneer deze functie beschikbaar is in Nederland.

Heb je vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten staan je graag te woord!

 

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23