Facebook vereenvoudigt advertentiemogelijkheden

Facebook heeft aangekondigd dat het aantal beschikbare opties voor het adverteren op Facebook zal worden verminderd van 27 naar minder dan de helft in de komende zes maanden. Het doel van Facebook is om de advertentiemogelijkheden te vereenvoudigen en om de advertenties meer te laten aansluiten op doelstellingen zoals online verkopen en het genereren van meer traffic naar de website. Om dit te bereiken gaat Facebook advertentiemogelijkheden schrappen. Zo zal de optie verdwijnen om een meerkeuzevraag te stellen en de optie om aanbiedingen te maken in Facebook zal ook worden geëlimineerd.

Vereenvoudigde advertentiemogelijkheden

Facebook is reeds gestart met het vereenvoudigen van de advertentiemogelijkheden voor marketeers. Zo is het vanaf begin juli niet meer mogelijk om aanbiedingen (Facbook offers) aan te maken. Facebook wil haar advertenties consistenter maken en het aantal mogelijkheden verkleinen om het adverteren eenvoudiger te maken. Om te zorgen dat de advertenties meer consistent zullen zijn gaat Facebook ook het aantal advertentie formats verkleinen. Op deze manier zullen de advertenties niet alleen dezelfde lay-out krijgen, maar wordt het creatieproces van de advertenties voor adverteerders ook veel gemakkelijker.

Facebook nieuwe lay-out advertenties

Facebook schrapt Sponsored Stories

Facebook is van plan om automatisch bij elke advertentie sociale context toe te voegen. Zo stelt Facebook dat wanneer er bijvoorbeeld een Page post foto advertentie wordt gecreëerd hier automatisch de sociale context aan wordt toegevoegd om de performance te boosten, waarbij de extra stap van het creëren van Sponsored Stories zullen wegvallen. Facebook zal hierom de Sponsored Stories gaan schrappen. Met deze nieuwe manier van adverteren zijn deze Sponsores Stories namelijk niet langer nodig, aangezien de Sponsored Stories al automatisch verwerkt zullen zijn in de advertenties. 

Nieuwe sociale context rijke advertenties Facebook


Wanneer zijn deze veranderingen merkbaar?

Eind juni zullen de eerste veranderingen merkbaar worden, waarbij er begin juli de eerste advertentiemogelijkheden zullen zijn geschrapt. Tegen het najaar hoopt Facebook klaar te zijn met het doorvoeren van alle veranderingen om een helder en eenvoudig advertentie-model aan te kunnen bieden.

Heeft u vragen over dit onderwerp? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Onze specialisten staan u graag te woord!

Deel deze blog!

Geïnspireerd geraakt?

Geïnspireerd geraakt?

Spar vrijblijvend met een internetmarketing adviseur of specialist. 
We delen onze expertise graag met je!

Spar met ons verder!

Klanten over ons

Mark Abbes van Qredits

Bij Adwise krijgen we de mogelijkheid om als klant diep in de organisatie mee te werken

Mark Abbes
Qredits
Review van Qredits over Qredits

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL