Challenge us
menu

Facebook Canvas: storytelling comes to life

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Op donderdag 9 juni 2016 organiseerden Entopic en Likeconomics de vierde editie van het Congres Facebook Marketing. Met meer dan 25 sprekers, masterclasses en presentaties over commerce, service en branding met Facebook, Snapchat en Instagram hebben we genoeg inspiratie opgedaan en waardevolle informatie verzameld. En van de aangestipte onderwerpen behandelen we in deze blog: Facebook Canvas.

Wat is Facebook Canvas?

Facebook noemt het zelf storytelling comes to life; een advertentie die het mogelijk maakt om je brand story te vertellen en daarin ook uitgebreid producten te laten zien. Je kunt canvas advertenties het beste zien als n grote advertentie met alle verschillende advertentiemogelijkheden van Facebook in n, zoals een video en carrousel advertentie. Adverteren met canvas biedt full-screen advertenties; eigenlijk mini-websites bestaande uit slideshows, videos en een scrollbare interactieve interface. Zie hieronder een voorbeeld:

Facebook Canvas

Visual storytelling met Speedy Gonzalez laadtijd

Facebook Canvas biedt de mogelijkheid om je advertentie volledig te personaliseren met een unieke combinatie van afbeeldingen, videos, tekst en links. Enerzijds springt je advertentie er sneller uit doordat je gebruik kunt maken van bewegende beelden en anderzijds verhoog je ook nog eens je conversie door op zon manier cht je brand story te vertellen. Want wil je je conversies verhogen, dan vang je je doelgroep het best door in te spelen op hun emoties. En dit is precies wat je met Facebook Canvas kunt doen. Je zet een visueel verbluffende storytelling ervaring neer waarmee bezoekers in kunnen zoomen op fotos, door carrousels kunnen vegen en zelfs hun mobiel kunnen kantelen door panoramafotos te bekijken. Wanneer op je canvas advertentie wordt geklikt krijgt de bezoeker vervolgens direct de full-screen advertentie te zien, rechtstreeks in de app.

De visual storytelling optie in combinatie met de Speedy Gonzales laadtijd rechtstreeks in de app is een geweldige manier om je prospects te verleiden op de call-to-action te klikken die je in je canvas advertentie meeneemt.

Effectiviteit

Facebook Canvas ging begin dit jaar live, dus er valt ook al wat te zeggen over het effect ervan. De voordelen op een rij:

  • Snelle laadtijd (en dus een laag bouncepercentage). Standaard Facebook advertenties leiden naar een nieuw browservenster wanneer erop wordt geklikt en dit brengt vaak een lange laadtijd met zich mee. Met canvas adverteren wordt de advertentie direct in de Facebook-app geactiveerd als erop geklikt wordt.
  • Hogere engagement. Met Canvas kies je voor geavanceerde visuele kenmerken (zoals video, tilt-to-view panoramische beelden en carrousels met afbeeldingen). Uit de eerste onderzoeken blijkt dat 53 procent van de gebruikers de advertenties in hun News Feed bekeek en gemiddeld 31 seconden bleven kijken (waarvan sommige zelfs ruim 70 seconden!).
  • E-commerce wordt gemakkelijk gemaakt. Met Canvas kun je je productcatalogi toevoegen en zelfs "Koop nu" call-to-actions toevoegen aan je advertenties, waarmee je gebruikers rechtstreeks naar het winkelwagentje leidt.

Facebook Canvas advertentie

Een canvas voor jouw brand story?

Het organische bereik van Facebook paginas daalt en daarmee is het voor bedrijven steeds belangrijker geworden om goed na te denken over de advertentiemogelijkheden binnen Facebook. Facebook Canvas geeft daarin de perfecte mogelijkheid om met een uniek en veelbelovend advertentieformaat op te vallen die ook nog eens een geoptimaliseerde ervaring biedt. Canvas advertenties frustreren gebruikers niet met lange laadtijden of verleiden hen niet om Facebook te verlaten via de browser, waardoor deze gebruiksvriendelijke advertentiemogelijkheid veelbelovend is voor jouw brand story. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden van Facebook Canvas voor jouw bedrijf? Neem hiervoor contact met ons op!

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23