Extra tips om de open-ratio van jouw e-mail te verhogen

 

Je wilt natuurlijk graag dat jouw nieuwsbrieven zo goed mogelijk gelezen worden. We schenken dan ook vaak veel aandacht aan een goede onderwerpregel en de inhoud van de mail. Maar daarnaast zijn er nog een aantal andere aspecten waarmee je veel invloed uitoefent op de open-ratio van nieuwsbrieven.

Het is voor veel mensen bekend dat een goede onderwerpregel een positieve invloed heeft op de open-ratio van je mails. Maar er zijn ook andere belangrijke factoren die bepalen of een lezer wel of niet je nieuwsbrief opent, zoals de afzendernaam en de snippet. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat lezers juist vaker nieuwsbrieven openen op basis van de afzendernaam, dan op basis van de onderwerpregel.

Benieuwd naar het volledige artikel?

Het is heel waardevol om kritisch te kijken naar je onderwerpregels, afzendernaam en snippet. Want wanneer je dit doet, kan dit een enorme boost geven voor je open-ratio. In het artikel van Jasmijn op Marketingfacts lees je een aantal handige tips waardoor je nieuwsbrief nog beter geopend wordt.