Viral. Het is een magisch woord geworden in de wereld van content en social media. Iedereen wil maar wat graag weten hoe zijn of haar social media content viral gaat. Je komt genoeg how-to's en tips tegen die je hiermee proberen te helpen, zoals het gebruik van visuals en het inspelen op actualiteit. Alleen lijkt dit vaak niet genoeg handvatten te bieden. Content en Social Marketeer Milou laat je aan de hand van twee viral cases in zowel priv- als bedrijfssetting zien hoe je de kans op het viral gaan van jouw social content vergroot.
Naast het feit dat social media in ons privleven veel impact heeft, blijkt uit een case van onze klant Oad wel dat het ook op bedrijven een grote invloed heeft. Op de parkeerplaats van een hotel in de buurt van Verona in Itali werd 20 juni een tourbus van reisorganisatie gestolen. Naast het inschakelen van de politie, zette de reisorganisatie direct Facebook en Twitter in voor tips die uiteindelijk met succes leidden naar de verdwenen bus. Het bericht werd ruim 1.500 keer gedeeld met een bereik van bijna 190.000 personen.Facebookvolger Lisette gaf de gouden tip. Toen zij er s avonds via Facebook achter kwam dat dit de gestolen bus van Oad moest zijn, schakelde zij via Oad onmiddellijk de politie in. Met dank aan social media werd de gestolen bus teruggevonden!
Welke ingredinten liggen er achter een dergelijk viral succes? En wat kun je hiervan leren?Lees meer over viral postsop Frankwatching.com.
Beste Fullservice Digital Agency '24