Een succesvolle winkelwagenverlatermail in 10 stappen

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Er zijn een aantal e-mailcampagnes die we aanraden voor e-commerce organisaties. Denk aan een welkomstcampagne, win-back campagne en natuurlijk een campagne waarin je herhaalaankopen stimuleert. Een andere belangrijke campagne is die voor winkelwagenverlaters. Op Marketingfacts vertelt Jasmijn je hierover.

Cijfers

  • 76,8% van alle winkelwagens worden verlaten
  • 31,4% van de verlaters klikt door in een winkelwagenverlatermail
  • 8,8% van alle verlaters doet alsnog een aankoop na het lezen van de mail
  • 1 uur na het verlaten van de winkelwagen is de beste tijd om de mail te versturen

winkelwagenverlater email tijd
In 10 stappen naar een succesvolle winkelwagenverlatermail

Je bent slechts 10 stappen verwijderd van een goede winkelwagenverlatercampagne. Stap 1 is om goed na te denken over de insteek van de mail. Welke informatie wil je tonen in je mail? Wil je de mail servicegericht of commercieel insteken? Ons advies is om goed je doel voor ogen te houden: de winkelwagenverlater alsnog te laten converteren. Ben je benieuwd naar de vervolgstappen? Lees het hele verhaal op Marketingfacts over het maken van eensuccesvolle winkelwagenverlatercampagne.

Wil jij ook een succesvolle winkelwagenverlatercampagne? Kom eens vrijblijvend sparren met onze e-mailmarketing specialist!