Meer transacties met Dynamic Remarketing

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Vandaag heeft Google Dynamic Remarketing gelanceerd voor Nederlandse adverteerders. Dynamic Remarketing is absoluut n van de beste nieuwe functies die de laatste tijd door Google zijn gereleased. Als partner van Google hebben wij Dynamic Remarketing al mogen testen en de resultaten zijn veelbelovend!

Wat is Remarketing

Met Google Remarketing kunnen gebruikers worden bereikt die de website al hebben bezocht. Remarketing kan een uiterst effectief middel zijn voor het genereren van leads, verkopen en het versterken van naamsbekendheid en imago. Je bereikt gebruikers die de website hebben bezocht en vaak dus een interesse hebben. Op basis van websitegedrag (alles wat in Google Analytics aan informatie beschikbaar is) kunnen segmenten worden bepaald, waardoor de boodschap beter is afgestemd op specifieke gebruikers. Door deze segmentatie wordt Remarketing nog effectiever.

Vooral voor e-commerce is Remarketing uiterst effectief. Gebruikers die duidelijk interesse hebben getoond in een product of productgroep, kunnen alsnog overtuigd worden om tot een aankoop over te gaan. Voorheen was het creren van dynamische banners, waarin het betreffende product of de betreffende productgroep wordt vertoond, kostbaar. Deze dynamische banners konden uitsluitend via Real Time Bidding netwerken worden ingezet, niet via Google.

Dynamic Remarketing voor e-commerce

Met Dynamic Remarketing zijn dynamische Remarketing advertenties nu voor alle webwinkels bereikbaar. Op basis van een standaard advertentie-template kunnen per product de naam, prijs en een afbeeldingen worden ingeladen. Standaard elementen zijn een logo en call to action. Een gebruiker krijgt dan dynamisch het product te zien waarin hij of zij interesse heeft getoond (product bekeken of in winkelwagen geplaatst). Hieronder een voorbeeld van een Dynamic Remarketing advertentie.

Dynamic Remarketing

Dynamic Remarketing maakt gebruik van de product feed van het Google Merchant Center. Daarnaast dient er een speciale code op de website te worden geplaatst.

Test: meer klikken en meer transacties!

Als partner van Google heeft Adwise Internetmarketing als n van de weinige bureaus in Nederland Dynamic Remarketing al mogen testen. De resultaten hiervan zijn positief. Het percentage gebruikers dat de website alsnog bezocht naar aanleiding van een Remarketing banner steeg met 275 procent. Daarnaast ging deze groep gebruikers 157 procent vaker over tot een aankoop.

Het belang van de juiste strategie

Een gedegen strategie is essentieel voor het realiseren van maximaal online rendement met Remarketing. Tijdens bepaalde fasen van het online orintatie- enaankoopproces zullen dynamische banneradvertenties bijvoorbeeld juist niet effectief blijken. Wilt u advies over de juiste inzet van Remarketing voor uw webwinkel? Neem dan vrijblijvend contact op met n van onze adviseurs.