Challenge us
menu

Derde digital marketing traineeship van start gegaan

Je bekijkt op dit moment een oudere story. De inhoud hiervan kan verouderd zijn. Bekijk hier onze laatste stories
 

Op 1 maart dit jaar is ons derde digital marketing traineeship van start gegaan. Het drie maanden durende traineeship is voor zowel de deelnemers als voor ons een groot succes gebleken.

Steeds meer jongeren ambiren een baan in digital marketing. We juichen dan ook toe dat opleidingen steeds meer aandacht aan digital marketing besteden. Tegelijkertijd zien we dat de inhoudelijke kennis van pas-afgestudeerden beperkt is en dat ze bovendien nog teveel vanuit losse channels denken, zegt Jip van Kervel director operations bij Adwise. Bovendien zijn ze door de snelle (technologische) ontwikkelingen vaak niet in staat om het volledige digitale speelveld te overzien en te zorgen voor synergie tussen alle middelen. Wat leer je tijdens je studie bijvoorbeeld over hoe advertising en e-mail elkaar kunnen verstrekken binnen Marketing Automation?

Dat jongeren vaak tussen wal en schip vallen na hun opleiding vindt Jip dan ook niet gek. Als je ziet hoeveel ontwikkelingen en innovaties wij met ruim 70 digital professionals wekelijks signaleren en adopteren dan is het logisch dat een traditioneel opleidingsinstituut niet hetzelfde niveau en snelheid van adaptatie kan bieden. Daarom werken wij steeds vaker samen met opleidingsinstanties om te zorgen dat theorie en praktijk beter op elkaar wordt afgestemd.

Digital Marketing Traineeship

Wij zijn in het najaar van 2016 gestart met het aanbieden van een exclusief digital marketing traineeship voor jong talent met een passie voor online. De eerste twee traineeships zijn een dermate groot succes gebleken, dat er in maart opnieuw een groep enthousiaste digital marketeers aan het intensieve programma is begonnen. In drie maanden tijd worden de trainees door onze ervaren marketeers en consultants opgeleid tot young professionals die, afhankelijk van hun persoonlijke interesse en ambities, op n of meerdere disciplines kunnen worden ingezet.

De deelnemers krijgen niet alleen een inhoudelijke kickstart. Er wordt ook gekeken naar de persoonlijke vaardigheden door middel van Kendall Life Languages Profile (KLLP). Hiermee is de cirkel in principe rond. Na 3 maanden hebben de trainees inzicht in de theorie, de nodige praktijk ervaring opgedaan, de belangrijke certificaten behaald (oa. Google, Bing en Facebook), meer inzicht gekregen in hun eigen karakter en communicatiestijl n weten ze hoe het is om in een dynamische agency voor grote (internationale) opdrachtgevers aan echte cases te werken. Als klap op de vuurpijl wordt het traineeship afgesloten met een bezoek aan Google.

We zijn zo enthousiast over dit traineeship dat we momenteel ook al werken aan een digital traineeship voor developers, sluit Jip af!

Selectie op passie, brains en attitude

We hebben per periode 4 of 5 plaatsen beschikbaar voor trainees, zegt Evelien Knippers die als ervaren Digital Marketeer de uiteindelijke trainees uit tientallen aanmeldingen selecteert en ze vervolgens begeleidt in het programma. Bijna alle kandidaten stromen over van ambitie en passie. Sommige willen zo graag, dat ze zelfs hun betaalde baan (willen) opgeven om dit traineeship te mogen volgen. Maar alleen ambitie en passie is niet genoeg. Bij het selecteren van de trainees let ik ook op brains en attitude. Want uit ervaring weten we inmiddels dat deze combinatie van factoren ervoor zorgt dat de deelnemers grote stappen kunnen maken in 3 maanden tijd.

Na het traineeship

Na het traineeship begeleiden we de talenten naar een nieuwe baan, zegt Maurice Hennevelt die verantwoordelijk is voor de corporate recruitment van Adwise en de inzet van Digital Professionals op locatie. Van de 5 deelnemers uit de eerste twee traineeships zijn er inmiddels al 3 werkzaam als junior digital marketeer bij Adwise en hebben er 2 extern een mooie relevante baan in digital marketing gevonden.

Emerce100 #1-3 Digital agency '21 '22 '23

#1-3 Digital agency '21 '22 '23