De week van Marieke

Marieke is Senior Content Strategist in het Enigma team (squad) bij Adwise. Als Content Strategist helpt zij opdrachtgevers met contentmarketing strategieën, creatieve concepten en branding. Zij neemt je graag mee tijdens haar werkweek! Lees waar zij van dag tot dag mee bezig is geweest!

Maandag

Vandaag start een nieuwe sprint (wij werken in tweewekelijkse periodes). We evalueren de afgelopen sprint in een retrospective met het marketingteam, waarin we met elkaar delen wat we goed vonden gaan en wat er beter kan. Daarna kijken we vooruit: welke taken, afhankelijkheden en deadlines staan er op de planning om de komende twee weken weer tot een succes te maken?

‘s Middags ga ik naar Hengelo voor een bezoek aan Twence. Twence is van oudsher een afvalverwerkingsbedrijf en tegenwoordig de grootste producent van duurzame energie in Overijssel. Voor Twence mag ik de corporate communicatiestrategie en het employer brand onder de loep nemen. Een ontzettend mooie uitdaging. Om dit succesvol te realiseren, vind ik het belangrijk om het bedrijf goed te leren kennen. Samen met mijn collega Tom (senior UX & CRO consultant), krijgen wij een rondleiding over het immense terrein van Twence.

Dinsdag

Mijn dag start met yoga en mindfulness, een nieuw initiatief binnen Adwise. Hoe relaxed is het om lekker in je joggingbroek naar het werk te rijden?! Erg mooi dat Adwise zo investeert in onze fysieke en mentale gezondheid.

Na de yoga staat er een meeting met Ziezodan (een initiatief van ADG Dienstengroep) op de planning. Ik houd mij bezig met de branding (propositie) en lancering van het merk. Vandaag bespreek ik met de klant het storyboard voor de explanimation (uitleg animatie) en maken we het script voor de voice-over definitief. Het geeft mij veel energie als opdrachtgevers veel vertrouwen en vrijheid geven om ideeën uit te kunnen werken. Nu kan ik aan de slag met een briefing voor de stemacteur om de voice-over in te laten spreken (stiekem hebben we al iemand in gedachten, een bekende televisiestem die een perfecte match is bij de kernwaarden van de organisatie). Daarna werk ik aan de optimalisatie (zoekmachine- en gebruiksvriendelijk maken) van webteksten voor een onderdeel van de nieuwe website formats van Eaton.

De diversiteit aan branches, opdrachtgevers en vraagstukken maakt mijn werk enorm uitdagend en gevarieerd.

Woensdag

Mijn dag start met een brainstorm met mijn collega chapterleads over het gebruik van artificial intelligence (AI) binnen verschillende chapters. Chapters zijn squad-overstijgende teams van mensen die zich primair richten op hetzelfde expertisegebied. AI is een voorbeeld van een thema die eigenlijk al onze vakgebieden raakt. We hebben heel veel ideeën geïnitieerd, die wij in kunnen zetten om nog slimmere toepassingen te ontwikkelen.

Vervolgens heb ik een afspraak met de “innovatie-boys” over de mogelijkheden voor online integratie in drukwerk, denk aan creatievere QR codes en VR (Virtual Reality). Ons vakgebied is continu in beweging, dus het is heel belangrijk om vernieuwend te blijven.

Na de lunch ga ik naar een opdrachtgever die software oplossingen levert. Samen met de klant, bepalen we iedere maand, hoe we het maximale uit onze marketing inzet kunnen halen. Voor nu staan de lancering van een campagne rondom een belangrijk product en het momentum van de Brexit centraal. Na een uitgebreide onderzoeksfase, hebben we een contentmarketingplan opgesteld. We zitten nu midden in de creatiefase, waarbij we alle campagnemiddelen gaan ontwikkelen.

Donderdag

Driving to the office for christmas’ ♫. Mijn dag begint met een korte ‘koffie-meeting’ met een aantal creatieve collega’s uit verschillende teams. We hebben een aantal leuke ideeën bedacht voor Adwise, om dit jaar in te zetten rondom de kerstperiode. Vaak moeten de ideeën daarna nog wat bijgeschaafd worden, om ze binnen de planning te kunnen realiseren. We willen het liefst groots uitpakken!
Vervolgens werk ik samen met een collega wat optimalisatie adviezen uit, voor een moeilijk te vervullen vacature van een opdrachtgever in de financiele sector. Later die ochtend check ik een Social Media Strategie die een collega heeft opgezet en  voorzie deze van feedback.

In de middag reis ik samen met Angelique af naar Amsterdam voor een Masterclass Content Marketing en Growth Hacking. Ter inspiratie, en natuurlijk als check om te zien of onze eigen methodieken nog beter kunnen.

Vrijdag

Samen met collega Milou begin ik de dag met een redactievergadering bij Museum No Hero in Delden, waar wij de o.a. online marketing voor verzorgen. Vandaag bespreken we de lancering van een nieuwe tentoonstelling. Omdat deze opdrachtgever zich niet wil conformeren naar de veilige standaarden van andere musea, bruist het hier van de creativiteit en krijgen we veel inspiratie om direct aan de slag te gaan!

De middag heb ik gereserveerd voor toffe chapter expeditie, namelijk; Cinemagraphs! Sinds kort ben ik verantwoordelijk voor het Chapter Concept & Content binnen Adwise. Een discipline waarin de concurrentie groot is en opvallen steeds moeilijker wordt. Het bieden van meer creatieve content is één van onze chapter doelen. Samen met een designer in mijn team pak ik de ontwikkeling van Cinemagraphs op. We testen dit eerst door simpele scenario’s uit te werken en leren vervolgens snel welke technieken en vaardigheden ervoor nodig zijn, zodat wij dit voortaan ook aan klanten kunnen aanbieden. Check hieronder het resultaat!

Deel deze blog!

Wil jij weten hoe jouw week bij Adwise eruit kan zien?

Wil jij weten hoe jouw week bij Adwise eruit kan zien?

Neem contact met mij op en ik vertel je er alles over.

Contact opnemen

Klanten over ons

Patricia Oschatz van Fintessa

Een professioneel bureau met een deskundig en daadkrachtig team dat meedenkt en adequaat de voortgang van lopende projecten oppakt.

Patricia Oschatz
Fintessa
Review van Fintessa over Fintessa

Certificeringen

Samen succesvol business ambities realiseren
#FUN #Passie #TOONAANGEVENDE EXPERTISE ADWISE.NL